Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 2089 ggr
djurtok
12/9/13, 3:49 PM

Smala lår?

Hej, vet inte om detta är rätt forum men jag vill ha smala lår men har tyvärr inte det. Och jag undrats vilken träning som då är bäst för att få smala lår? Kan inte ändra kosten men äter bara onyttigt Max 2ggr i veckan och då inte så mkt. Har joggat lite men nu på vintern är det inte längre möjligt och änn hinner jag inte med gym, Vad ska jag göra för träningar? Ge gärna förslag på olika resningar jag kan göra 5ggr veckan eller nåt :)

För evigt med Gaia

Annons:
[Tassy]
12/9/13, 3:55 PM
#1

Du är bara 14 år. Ät, motionera och ha kul i stället för att tänka på utseendet. Låt bli chips, läsk, godis och sånt. Hoppa fredagspizzorna och snabbmat. Det räcker. Du växer.

Låt bli thinspo-bilder, det mesta är bara fejkat eller så ligger det sjukdom bakom. Smala lår är inget sunt ideal.

djurtok
12/9/13, 4:23 PM
#2

Tack fö svaret men jag behöver det lite av lite olika skäl: jag vill motionera, men jag undrar om det finns några bra övningar och några som kanske är bra för låren , Alltså några som liksom bara hjälper mot lite mer änn andra, jag kan inga övningar alls också lite därför jag undra för har fått det av läkaren att jag ska hålla på med övningar för musklerna var konstiga, tycker inte om pizza (;D) ,inte godis (utom choklad) Och bilder det vet jag,

För evigt med Gaia

[Tassy]
12/9/13, 4:36 PM
#3

Så länge du håller igång och känner att kroppen får jobba så du blir svettig så är det bra. När du blir äldre finns det bra övningar du kan göra för att få fasta snygga (inte smala) lår, men du behöver växa färdigt först. 🙂

Att spela fotboll och att rida är grymt bra lår/benträning! Ut och ha kul!

Nu under vintern så är skidåkning grymt bra. 👍 Det är jättebra att röra på sig, men ha kul och må bra!

MagArne
12/9/13, 4:42 PM
#4

Jag köpte Nordic Grip runner isdubbar till mina joggingskor så jag ska testa på att springa lite även i vinter. Testa du med om det är löpträning du brinner för.

Kostar 249kr i hälskostbutikerna/naturapotek
http://nordicgrip.com/product/running/

Annars säger jag som #1, försök äta lite nyttigt och rör på dig. Vad gäller träningen så kör på sådant du tycker är kul och har du svårt att komma till gymmet så köp några träningsappar till mobilen. Själv kör jag med http://www.runtastic.com/ där jag loggar allt från deras armhävningsappar till löparrundor och cykelturer.

djurtok
12/9/13, 4:52 PM
#5

#3 Haha ja ;) Vi har hästar dock så är två för små en bort lånad en dåliga hovar och en skulle jag aldrig få för mig att rida under vintern \*_*/ ;D Fotboll- EXTREMT rädd för bollar ;_; Och skulle ut och åka skidor men det regna igår och all snö smälte -.- Haha massa ursäkter ;D #4 Ja det vore bra att fortsätta jogg och att springa med hunden, får nog tjata till mig ett par ;) Tack gör tipsen :)

För evigt med Gaia

Pauliine
12/12/13, 9:01 AM
#6

"Kan inte ändra kosten" Är som att säga "Jag vill bli vegetarian men kan inte sluta äta kött, hur gör jag?". Kosten är A och O i viktminskning… Börja med att fundera på vad som är mest värt, att ändra kosten och bli smalare eller att äta som du brukar och ha samma kropp som du alltid haft. Nu är du väldigt ung, som tidigare nämnts… Men vill även lära dig att det ej går att punktförbränna fett, det vill säga att det ej går att förbränna fett på ett specifikt ställe. För att bränna fett på låren måste du alltså satsa på total Fettförbränning, och på oss tjejer är det inte låren som blir smala först kan jag säga. Rid, spring, spela fotboll så får du dina lårmuskler som ger förutsättningarna till fasta lår - För att få bort fettet; Ändra kosten.. Ät varierat, undvik socker och andra onyttigheter som dåligt fett t.ex. chips. Tja.. Valet är ditt.

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Annons:
Juicy
12/12/13, 3:46 PM
#7

En allmän tanke, varför vill du ha smala lår när man kan ha vältränade?  Uppriktigt nyfiken.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

djurtok
12/12/13, 3:56 PM
#8

#6 Ja, du har rätt men jag kan inte riktigt förklara hur jag menade, skulle bara bli super klöddigt, Haha ja jag ska börja på fotboll så fort man kan anmäla sig ;) #7 Ja, så Vältränade menar jag ;)

För evigt med Gaia

Upp till toppen
Annons: