Annons:
Etikettgruppträning
Läst 1354 ggr
[Ebidda98]
3/25/13, 8:53 PM

Yoga

Nån som har erfarenhet av yoga? :) Tycker inte ser verkar så givande men har ju hört att det är bra! Vill gärna testa, tycker ni det är bra? Och har ni några tips?

Annons:
keptak
3/26/13, 6:42 AM
#1

Jag tränar yoga och tycker det är jättebra. Det finns ju olika typer av yoga. Man stretchar och sträcker ut kroppen vilket gör att man får bättre hållning. Musklerna tonas också så kroppen formas. Sen hjälper det en att andas på ett bättre sätt och även att få en bättre balans. En väldigt skön träningsform är det. Jag tränar hemma så har ingen erfarenhet av annat. Jag hade en dvd i början men nu kan jag det utantill och kör utan. För ett tag sen köpte jag en ny dvd och har den på ibland. Ett tips är att ha lösa och lediga kläder som sitter bra.


[Ebidda98]
3/26/13, 7:46 AM
#2

Okej :) Låter kul!

komet
3/26/13, 8:16 AM
#3

Jag har tränat kundaliniyoga några terminer och instämmer i ovanstående. Man stretchar igenom kroppen och lär sig slappna av rejält. Yogan är ju en el livsfilosofi så förhoppningsvis blir man en godare människa på köpet Det är ju ingen konditionshöjande träning men absolut värt att prova

[Ebidda98]
3/26/13, 8:19 AM
#4

#3 Ska göra det! :)

jasmina.p
3/27/13, 11:23 AM
#5

Jag gick ett pass på Friskis och Svettis yogan va i 90minuter och man kom ut som en annan person från gymmet efteråt :) riktigt rogivande :)

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

[Panama]
3/6/14, 10:40 AM
#6

Blir man tränad i kroppen av Yoga?

Tycker att yogafolk som tränat längre är sååå fina och fasta i kroppen men blir man det med enbart yogan?

Annons:
MagArne
3/6/14, 10:58 AM
#7

#6 Har bara testa på ytterst lite Yoga och vissa övningar är riktigt fysiskt krävande. Men ett Yogapass i veckan och soffan resten av tiden gör ju ingen större skillnad. Kommer du utöva Yoga snudd på dagligen lär det hända saker :-)

Upp till toppen
Annons: