Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 685 ggr
idamadelenemoren
2017-10-17 18:05

Träningstips

Hej hallå! Känner nu att de börjar bli dags att ta tag i gymmandet igen och är sugen på lite tips på övningar (med och utan maskiner) som bränner fett på mage, rumpa och lår. Sen armar oxå naturligtvis. Tänkte använda mig av alla tips och göra ett träningsschema till mig själv så alla tips mottages :) Vad gäller magen så vill jag mestadels få bort kärlekshandtagen på sidorna vid höfterna, nedersta delen och fettet precis nedanför bh-n, om de säger något ^^

Annons:
sp0ngeb0b
2017-10-22 21:50
#1

Det går inte att punktförbränna fett. Du kommer förbränna fett på hela kroppen, oavsett vilka övningar du gör. Sen kanske du kan kännas fastare om du tränar en viss kroppsdel mer, det vet jag inte… men du kommer aldrig kunna välja vilken kroppsdel du vill förlora fett ifrån. 

Tycker du borde träna alla kroppsdelar, sen om du vill bli starkare på något speciellt ställe kan du ju fokusera mer där om du vill. T.ex. kan du träna ben och rumpa oftare om du vill bli mer muskulös där. OBS vissa är rädda för att de ska bli superstora av att gymma, det kommer inte hända om du inte tränar riktigt tungt, få reps och många set samt äter massvis med mat. Träna på och ät nyttigt.

Finns ju några basövningar som t.ex. benböj, marklyft och bänkpress. Även axelpress/militärpress, bicepscurls och någon tricepsövning är bra. Sök på styrkeprogrammet.se efter övningar, där finna allt möjligt med bra beskrivningar och filmer på hur övningarna utförs. Du kan filtrera efter vilken utrustning du vill använda, svårighetsgrad, kroppsdel m.m.

Lycka till 🙂

Upp till toppen
Annons: