Annons:
Etikettstyrketräning
Läst 1954 ggr
Madelone
5/17/17, 10:50 PM

Somnar efter gymmet. Varför?

Innan jag träffade min sambo för fem år sen hade jag ingen som helst intresse av att träna. Det är något som aldrig har intresserat mej, Men min sambo är den där personer som alltid har tränat mycket och mycket olika grejer oxå. Mitt lilla intresse av träning har kommet med honom. Och nu har jag börjat tycka att det är ganska kul. 

Men grejen är den att jag blir så trött av att träna. Kör jag ett pass på morgon kan det första hela min dag om jag inte kan hem och sova en sväng efter. 

Varför blir jag så trött? Finns det något jag kan göra åt det?
Trodde det skulle bli bättre med tiden men det har det inte blivit.

Annons:
vendelay
5/17/17, 11:09 PM
#1

Jag är intresserad av svaren så jag lämnar en liten tass här.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Devya]
5/19/17, 8:17 PM
#2

Äter du tillräckligt med mat sedan du började träna?

Jag hade det lite sådär då jag började springa. Jag tror i ca 2 år så ville jag jämt gå och sova direct efteråt. Det blev bättre med åren och kanske för att jag även började äta bättre.

tlover
5/26/17, 8:28 AM
#3

Kör du för hört för att vara en nybörjare kanske? Om du fljer med din sambo som tränat ett tag är det lätt att ryckas med i en alldeles för hög nivå i början.

Hur äter du och vilar? Kanske skulle det passa med en avslappningsövning/tupplur direkt efter träningen och sen direkt efter det mat?

Viss slags träning gör en piggare och andra tröttare (vad är individuellt) även olika typer av samma träning kan ge olika effekt så det kan vara värt att variera?

Tränar du samma muskelgrupp för mycket? Hur vilar och varierar du?

Har du kollat järnvärdet? Viss slags träning (tex löpning) tär väldigt mycket på järnet

l'm back

[LadyK]
5/27/17, 12:16 AM
#4

Jag kan bli väldigt trött efter en tur på gymmet när jag har en stressig eller dålig period i övrigt. Träningen får mig att släppa allt annat och då kommer även tröttheten som ett brev på posten. Sen kan jag ibland bli väldigt påverkad av frigjorda endorfiner efter träning. En powernap på 30-45 minuter är skönt de gångerna.

Upp till toppen
Annons: