Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 1126 ggr
Sicalis
4/27/17, 9:39 AM

Hur lång tid tar det innan man märker skillnad?

Måste bara ställa en förmodligen dum fråga. Jag har länge velat träna med inte kommit igång, går hemma och motionen har blivit runt 45 min sakta mak med hunden, resten småätande hemma. För ca två veckor sedan slutade jag med småätandet under veckorna, inget sött förutom någon enstaka gång vid besök men ökade inte motionen. Så i lördags köpte jag en crosstrainer och började på allvar i måndags. Tolv min, ca 3,5 km tre ggr om dagen. Jag gillar det verkligen men har fortfarande inte märkt något alls på vikten. När borde det börja märkas?

Annons:
Tyst
4/27/17, 10:12 AM
#1

Det beror nog på hur länge du levt så, och hur dina gener ser ut.
Tänker att din metabolism kanske är lite långsam och behöver vakna till lite innan du kan se någon förändring på vikten.
Jag märker själv att håller jag på och äter massor och inte tränar på två veckor så går jag ju upp i vikt, men jag går ner i vikt rätt fort när jag börjar göra "rätt" igen.
Sedan att när jag var sjuk i 8 månader och inte kunde träna, och åt lite för mycket gick jag upp i vikt och det tog sjukt lång tid för min vikt att börja dala. Kämpar fortfarande mot min målvikt nu 6 månader efter att jag kunde börja köra på som vanligt igen.

Pepp pepp! Förändringen i vikt kommer att komma så småningom 😃 Det bästa är egentligen inte viktnedgången (enligt mig) utan att man blir piggare gladare och starkare.

[Outlawly]
4/27/17, 10:14 AM
#2

Jag tycker du ska fortsätta som du gör. Resultat går inte så fort om du inte har ändrat mer på kosten och hård träning.

Ge det några veckor, fokusera inte bara på vikten, ta och mät dig runt alla kroppsdelar istället! Det blir ju muskler av träning.

Sen så har jag hört att kroppen inte gillar förändringar. Så man får inte ge upp för lätt!

setfree
5/3/17, 9:39 AM
#3

#0 Det beror lite på ålder också tror jag.

Om inget händer på 6 månader kan man fundera på varför, men ett par veckor är för kort tid. Ta bort socker och träna på.

Lakritsstjärna
6/6/17, 11:11 PM
#4

Om du inte redan är ganska smal så borde du märka skillnad ganska snart. Men kosten är jätte viktig så småätande är ofta boven i dramat. Så det är jätte bra att du laggt av med det. Tänk på att desto mindre socker du äter desto mindre sötsugen blir du. Sen ska man inte stirra dig helt blind på vågen. Muskler väger mer men tar mindre plats. Jag går alltid ner i vikt på semestrarna efter som jag inte tränar lika hårt då och tappar då i både muskelmassa och vikt. Min sambo är enligt BMI överviktig men ingen som såg honom skulle kalla han överviktig. kolla midoemåtter tex. det kanske har minskat fast vågen inte visar så mycket.

[Tilde]
6/14/17, 6:30 PM
#5

Jag märkte skillnad direkt när jag började träna förra året med styrketräning. Däremot försökte jag träna 2014 eller 2015 men märkte inte alls någon skillnad. Detta berodde på att träningsformen och dieten (nu menar jag ingen bantningsdiet utan endast ett sätt att äta nyttigt på) inte passade mig och jag visste inte vad jag gjorde riktigt. Testa HIIT också istället för vanlig takt, det lär hjälpa.🙂 Sen måste man såklart veta vad man stoppar i sig - det gömmer sig socker i nästan all färdig mat och äter man mer kalorier än man förbränner kommer man ju inte att gå ner i vikt.

Lycka till och kämpa på! 🎈

Upp till toppen
Annons: