Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 794 ggr
lunaaa
3/27/17, 1:06 PM

Bygga muskler

Hej! Efter snart 2 år av extremt stillasittande så har jag bestämt mig att bli fit! Jag har genomgått en viktnedgång ifrån 60 kg till 45 kg (är 160) (vill tillägga att min viktnedgång beror på att jag började äta normalt igen då jag led av ätstörningar under 5 år, där jag hetsåt extremt mellan varven och svälte mig ibland) men jag är frisk nu. Hursomhelst, så har jag märkt att mina muskler försvunnit något extremt, jag använder dom inte så mycket, och min rumpa är borta.. jag skulle vilja bli slank och fit. Alltså har jag mer fett än muskler.. även om jag väger 45. Jag älskar löpning men jag vill samtidigt ha en större rumpa.. Min fråga är hur bör jag göra med kost och träning. Vill tillägga att jag för tillfället inte har råd med gymkort då jag är studerande.

Annons:
Anonym
Anonym
3/27/17, 1:29 PM
#1

Det bästa för att träna rumpan och kroppen är Styrketräning!Det finns olika träningsappar att ladda ned till mobilen, t.ex jefit eller daglig workouts som är gratis, att springa eller gå upp och ner för trappor är också bra för rumpan!😎

lunaaa
3/27/17, 3:17 PM
#2

#1 okej tack, men om jag är ute och springer, samt kör en massa kondition, försvårar det då muskeluppggnaden? Specifikt rumpmuskeln? Tänkte köra både kondition och styrka :)

Anonym
Anonym
3/27/17, 5:19 PM
#3

Styrka och kondition är nog den ultimata kombinationen, springning är ju särskilt bra för ben och rumpa! Men om man man vill "bygga" stora muskler vet jag inte om det är bästa combon? Nån annan som har mer koll kanske kan svara….🤔

nypisnina
3/31/17, 6:36 PM
#4

Jag läste någonstans att det bra att träna styrka före kondition för att man annars blir för trött i musklerna. Man får ett bättre resultat på det sättet. Därför brukar jag köra kondition och styrka på olika dagar. Till en början kommer du att bygga muskler hur du än gör så fort du börjar använda kroppen. Gör olika styrkeövningar för hela kroppen och ge rumpan en omgång då och då medan du tittar på tv och spring när du känner för det. När man är så otränad (Jag är med det just nu - galet alltså.. haha!) så behöver man inte krångla till det, kroppen kommer att svara bra.

Upp till toppen
Annons: