Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 668 ggr
Anonym
Anonym
3/7/17, 3:42 PM

Få en muskligare kropp

Hej!

Jag skulle vilja få en muskligare kropp. Syftet är inte att gå ner i vikt eller att bli starkare, utan jag vill bara minska lite på kroppsfettet och få musklerna att synas lite mer. Skulle främst vilja få en plattare mage, mindre lårfett och mindre fett på armarna och byta ut det till muskler istället. Tror ni det kommer funka om man tränar med vikter, gör situps och står i 90 grader varje dag, samt gå promenader eller springa på löpband ibland? Och när sommaren kommer/snön försvinner tänkte jag även börja cykla. Eller har ni några andra träningstips eller saker jag borde tänka på? Jag rör mig inte särskilt mycket, går ca 1 ibland 3 km om dagen och ibland rider jag också och då ungefär 1 timme åt gången, men är relativt stark. 

Så ni får gärna skriva vad ni tycker jag ska göra om jag vill minska kroppsfettet på magen, låren och armarna och istället få muskler. Tack på förhand! 🙂

Annons:
Tyst
3/7/17, 4:19 PM
#1

Jag tror att för att få synligt plattare mage och mindre fett på armar och lår, måste du äta specialmat. Du måste ju omvandla ditt fett till muskler, enkelt sagt.

Dessutom måste du nog träna mycket mer än så för att få synliga muskler. Googla på "bulka" och "deffa". Bulka betyder att du äter mycket kalorier för att sedan Deffa för att omvandla allt till muskler istället för fett. Det är en hel vetenskap som jag inte känner att jag har tillräckligt mycket kunskap om för att ge tips om

sp0ngeb0b
3/10/17, 9:56 AM
#2

Tror också på vad #1 säger. Först bulka ett tag, för att få mer muskler. Då måste du äta mycket (bra, nyttig, proteinrik) mat och träna mycket styrketräning. Sedan deffar du, då äter du kalorisnålt men ändå proteinrikt och nyttigt samt fortsätter träna. För att få bort fettet. Vet inte hur länge man bör hålla på med detta, men det får du säkert reda på om du googlar.

[Tilde]
3/13/17, 4:07 PM
#3

Dieten är 70% så ät nyttigt om du vill tappa fett, så syns musklerna automatiskt mer - man förbränner ju också mer ju mer muskelmassa man har så styrketräning är att rekommendera. 🙂

Upp till toppen
Annons: