Annons:
Etikettstyrketräning
Läst 832 ggr
Moln32
2/2/17, 4:53 PM

Tränings planer

Har nyligen börjat gymma och vill hitta/använda mig av ett bra träningsschema. Men hittar ingen som jag tycker är tillräckligt bra då många är för mycket av ex. ''burtbeeps, upphopp'' osv, jag vill ha mer maskiner så att säga. Så om ni vet något bra program för tjejer som fokuserar på magen, ben och bak kan ni väll skicka en länk typ?  Tack i förhand (:

Annons:
sp0ngeb0b
2/5/17, 5:10 PM
#1

Du kan väl bara göra ett eget program? Det är ju speciellt enkelt om du använder maskiner. Bara att välja ut de maskiner du vill använda. Om du gymmar flera gånger i veckan kan du ju ha olika program. Kanske någon som bara fokuserar på ben, någon bara för mage/rygg osv. Beroende på hur ofta du tränar.

[Tilde]
2/6/17, 12:45 PM
#2

Rekommenderar att spana in Whitney Simmons på Youtube. Hon gör många träningsvideos och skriver alltid ner övningarna i infoboxen till de som vill köra samma program som hon. 👍

Måste dock påpeka att det är onödigt att överträna magen då magrutor/platt mage har mest med dieten att göra, plus att du tränar magen i nästan alla övningar du gör då man alltid ska spänna sin "core". Att endast göra magövningar ett pass bränner nästan inga kalorier och har man mycket fett på magen syns ju inte musklerna ändå. Så fokuserar du på ben/rumpa jobbar din mage ändå.  🙂 Jag brukar köra mage ca en gång i veckan efter ett annat pass. Det räcker gott och väl.

Heidi Somers är även hon riktigt bra på Youtube om du vill kolla in fler. Sen rekommenderar jag Athlean-X då han även är sjukgymnast och vet exakt hur musklerna fungerar och därmed vilka övningar som ger bäst resultat.  Lycka till! 😃

Upp till toppen
Annons: