Annons:
Etikettskador-och-problem
Läst 1042 ggr
SSS
1/9/17, 1:24 AM

Ont i senor bakom knäna

Hej! Jag har ont i mina senor  bakom knäna, har alltid varit så. Jag kan inte namnet på dessa men är jättelätt att känna bara att lägga handen bakom knät så finns där två tydliga senor. Vet inte om de är för korta eller vad problemet är. Brukar ligga med en kudde mellan knäna om jag sover på sidan för då blir det avlastning, annars gör det ont. Kan man träna bort detta på något sätt?

Annons:
nypisnina
1/11/17, 2:42 AM
#1

Du behöver troligen rörelseträna baksida lår och vader så att de blir längre. En bra övning jag gör är sitta på golvet med benen raka framför mig och så vinklar jag upp fötterna så hälarna lyfter från golvet. Med sträckt rygg, fötterna ihop, ländryggen ska vara lite svankig, går jag ner med överkroppen över benen och försöker närma mig knäna med ansiktet. Det är dock viktigt att det inte gör ont. Gör det ont i senorna av att bara sitta sådär så räcker det, sen kan börja med att svanka och bara luta sig framåt och titta upp i taket. Jag har reumatism och skador på kroppen, och korta hälsenor, bakercystor p.g.a. inflammationer i knäna och ett gammalt diskbråck, sitter dessutom för mycket vid datorn vilket gör baksida lår för kort och det ger ryggvärk. Jag sitter på det här viset varje dag och håller mig rörlig trots problemen som jag har. Kostar ju inget att testa :-D

SSS
1/12/17, 5:16 PM
#2

#1 Tack så mycket ska testa det!

Upp till toppen
Annons: