Kost & Recept

När ska man äta

2017-01-05 23:57 #0 av: SSS

Hej! Ska man alltid äta när man är hungrig? Jag är alltid hungrig på kvällar/nätterna.  Ska man äta då eller vänta tills nästa dag?  Jag tränar inte men går en del. Brukar pendla mellan 53-55kg, är 163cm lång.

Anmäl
2017-01-06 00:16 #1 av: RobinEH

Ät när du upplever att det passar dig bäst. Generellt bör man undvika nattligt ätande. Om din sömn fungerar bra om du äter kvällstid så ser jag inga problem. Att man inte bör äta nattetid hör till att den hormonella miljön under denna tid inte är det bästa för att inta föda. Nattligt ätande tenderar även att ha mer med "sug" än aptit att göra.

Jag står för vad jag skriver, du får stå för din tolkning av det.
Sajtvärd på Träning.

Anmäl
2017-01-06 00:42 #2 av: Calcifer

Ät när det känns bra. Jag lider av insomnia och har inte ett normalt dygn, så jag kan äta frukost klockan 10 på kvällen ibland. Det är väl inte ideellt, men samtidigt, folk som jobbar natt äter ju inte "som vanligt folk" heller.

"Help me Obi Juan whoever the fuck you are. You're my only ho."
- Carrie Fisher, Rest In Peace

Anmäl
2017-01-11 15:59 #3 av: Devya

Visst kan du äta men kanske tänk dig för vad du stoppar i dig? Kanske inte bra att äta en massa chips, choklad eller godis. Ät något litet. Varför inte en kopp te och en smörgås? 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.