Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 925 ggr
mansolsson57
2016-11-04 17:43

Ger det någon träning?

Om jag gör 10 armhävningar, 10 sit ups, 10 knäböj och plankan så länge man klarar, varje dag en gång om dagen. Ger detta någon träning och vilka delar tränar man då?

Annons:
Sindri
2016-11-04 17:50
#1

Sit up ch plankan tränar magmuskler. Armhävningar främre bröstmuskulatur. Du bör även träna baksidan för att inte få dålig kroppshållning.

mansolsson57
2016-11-04 18:20
#2

#1 vad för övning ska man göra för att träna ryggen?

mansolsson57
2016-11-04 18:20
#3

#1 vad för övning ska man göra för att träna ryggen?

Zepp
2016-11-04 19:03
#4

Vedhuggning!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Carrosh
2016-11-05 15:08
#5

Rygglyft bl.a.

Finns massor med bra övningar med instruktionsvideos på bl.a. Youtube. Bara att söka så hittar du massor!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Zepp
2016-11-05 15:12
#6

Eller köp några kubikmeter ved!

Allsidig träning!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Carrosh
2016-11-05 18:24
#7

#6 Fungerar kanske bara om man bor i hus och har användning för veden.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Zepp
2016-11-05 18:35
#8

Mm.. tänkte inte på det?

Alternativt så får man sälja den sågade och huggna veden?

Menna.. sågade och högg litta ved förra helgen.. värre än gymmet altså!

Träningsvärk hela veckan och blåmärken.. främst på låret där jag höll emot motorsågen!

Oandrasidan.. det blir varmt och mysigt i min nyrenoverade öppna spis med brasinsatts!

VedTV tror jag de jag de kallar det hela för.. bättre underhållning där än på SVT/COMHEM/kabelkanaler!

Veden lär knappast räcka hela vintern hur som helst.. och Fimbul är i antågande!

Nästa höst får jag nog köpa mer meterved att kapa och hugga.. sparar inte bara gymmkostnader utan oxå elkostnader?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Tilde]
2016-11-07 16:42
#9

Det är bättre att fokusera på en muskelgrupp om dagen i så fall… T.ex. att en dag gör du så många armhävningar du orkar, en annan dag fokuserar du på magövningar och en tredje dag gör du benövningar, osv. Det går jättebra med bara kroppsviktsövningar, men man får se till att trötta ut (bryta ner) musklerna för att de ska växa sig större, starkare och mer uthålliga. 🙂 

Gör du samma sak varje dag vänjer sig kroppen snabbt vid det så det inte blir någon riktig träning, så att göra 10 armhävningar osv. blir inte bra i längden. Då får du istället öka antal repetitioner för varje övning, typ en mer för varje dag som går.

OlgaMaria
2016-11-08 18:39
#10

Jag tycker det är en jättebra ambition du har att göra detta och det kommer absolut ge resultat! När du gjort armhävningar kan du bara lägga dig ner på magen och lyfta ryggen/överkroppen uppåt. Man kan hålla armarna på många olika sätt för att belasta olika men jag brukar lägga händerna vid nacken och lyfta.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: