Hemmaträning

Ger det någon träning?

2016-11-04 17:43 #0 av: mansolsson57

Om jag gör 10 armhävningar, 10 sit ups, 10 knäböj och plankan så länge man klarar, varje dag en gång om dagen. Ger detta någon träning och vilka delar tränar man då?

Anmäl
2016-11-04 17:50 #1 av: Sindri

Sit up ch plankan tränar magmuskler. Armhävningar främre bröstmuskulatur. Du bör även träna baksidan för att inte få dålig kroppshållning.

Anmäl
2016-11-04 18:20 #2 av: mansolsson57

#1 vad för övning ska man göra för att träna ryggen?

Anmäl
2016-11-04 18:20 #3 av: mansolsson57

#1 vad för övning ska man göra för att träna ryggen?

Anmäl
2016-11-04 19:03 #4 av: Zepp

Vedhuggning!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2016-11-05 15:08 #5 av: Carrosh

Rygglyft bl.a.

Finns massor med bra övningar med instruktionsvideos på bl.a. Youtube. Bara att söka så hittar du massor!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anmäl
2016-11-05 15:12 #6 av: Zepp

Eller köp några kubikmeter ved!

Allsidig träning!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2016-11-05 18:24 #7 av: Carrosh

#6 Fungerar kanske bara om man bor i hus och har användning för veden.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anmäl
2016-11-05 18:35 #8 av: Zepp

Mm.. tänkte inte på det?

Alternativt så får man sälja den sågade och huggna veden?

Menna.. sågade och högg litta ved förra helgen.. värre än gymmet altså!

Träningsvärk hela veckan och blåmärken.. främst på låret där jag höll emot motorsågen!

Oandrasidan.. det blir varmt och mysigt i min nyrenoverade öppna spis med brasinsatts!

VedTV tror jag de jag de kallar det hela för.. bättre underhållning där än på SVT/COMHEM/kabelkanaler!

Veden lär knappast räcka hela vintern hur som helst.. och Fimbul är i antågande!

Nästa höst får jag nog köpa mer meterved att kapa och hugga.. sparar inte bara gymmkostnader utan oxå elkostnader?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2016-11-07 16:42 #9 av: Tilde

Det är bättre att fokusera på en muskelgrupp om dagen i så fall... T.ex. att en dag gör du så många armhävningar du orkar, en annan dag fokuserar du på magövningar och en tredje dag gör du benövningar, osv. Det går jättebra med bara kroppsviktsövningar, men man får se till att trötta ut (bryta ner) musklerna för att de ska växa sig större, starkare och mer uthålliga. Glad 

Gör du samma sak varje dag vänjer sig kroppen snabbt vid det så det inte blir någon riktig träning, så att göra 10 armhävningar osv. blir inte bra i längden. Då får du istället öka antal repetitioner för varje övning, typ en mer för varje dag som går.

♥ Tilde

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.