Hemmaträning

Träningstips?

2016-10-29 09:17 #0 av: [tk1971]

Nu har jag och sambon äntligen bestämt oss och lagt pengar på nåt nyttigt. Vi slog till på en crosstrainer (främst till mig) och en roddmaskin (främst till sambon).

Diverse hälsoproblem gör att jag är tvungen att gå ner i vikt, och att stärka musklerna särskilt i ryggen. Jag är rätt otränad, vi har hund så jag måste ju gå ut med den och ibland blir det hyfsat långa sträckor, men jag är helt ovan vid träning med maskiner.

Så - har ni nåt tips på hur man kan lägga upp träningen så här i början? Är det bättre att träna lite och ofta, eller lite längre sessioner lite mer sällan? Alla tips och tankar emottages tacksamt!

Sajtvärdar: iFokus vore ingenting utan dess medlemmar. Tänk på det.

Anmäl
2016-10-30 01:14 #1 av: LadyK

Jag hade börjat med kortare pass kanske varannan dag tills man känner att man orkar mer och mer. Roddmaskin är ju bra för träning av ryggmusklerna.

Anmäl
2016-10-30 22:14 #2 av: [tk1971]

Tack LadyK för att du orkade ge den inputen. Det var mer än vad nån annan orkade.

Nu har jag testat maskinerna lite, och man får nog säga att de är nog tillräckliga för att få i stort sett vem som helst att svettas.

Och därmed var min medverkan på det här forumet slut.

Sajtvärdar: iFokus vore ingenting utan dess medlemmar. Tänk på det.

Anmäl
2016-11-08 18:43 #3 av: OlgaMaria

Lite och ofta tror jag är bra.

Tipsar verkligen om sworkit-appen. Gör träningen rolig, enkel och varierad. Det enda som kan vara bra att ha är en matta att ligga på. Då kan du t ex försöka köra crosstrainer 5-10 minuter varje dag och appen 5-10 minuter. 

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.