Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 1057 ggr
Krimalin04
10/3/16, 9:39 PM

Hur ska jag bli smalare?

Hej. Jag är en 12 årig tjej som snart ska börja 7an om jaa 1år :-I
Men jag väger 62 kilo!! 
Och andra i min klass väger 30-40kg
Jag vill bli smalare när jag börjar 7 an. Jag vill helst träna under sommarlovet. Jag vill köpa ett springband på blocket för 900 kr. 

Men kan jag få några tips hur jag kan bli smalare UTAN springband, och långa promenader. T.ex gå ett varv runt kvarteret varje dag. Jag går till skolan mån, tis, ons, tor och fre och det är kanske 500m.
Eller ja: Ta mindre mat.
Svara gärna seriöst <3
TACK <3

Annons:
Fridaaaa
10/3/16, 9:43 PM
#1

Du ska inte jämföra dig med andra
Alla väger olika, olika långa, utvecklas olika osv.

Du ska inte gå ner i vikt. Speciellt inte själv.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Outlawly]
10/3/16, 9:57 PM
#2

Hur lång är du?
När jag var 12 år var jag längst i klassen typ 1.60 m och vägde 61 kg. Jag var inte smal.
jag la inte om maten utan började följa med mina föräldrar på aerobic/cirkelträning två ggr i veckan. Det blev bättre 🙂

OlgaMaria
10/4/16, 1:06 PM
#3

Min dotter går i tvåan och väger nästan 30 kg. Hon är normalbyggd och lång. Det finns säkert några av dina kompisar som väger 30-40 kg men det är inte det normala. Ni är inte långt ifrån färdigväxta på längden och då är 62 kg en mycket rimligare siffra. Till din fråga - sluta helt enkelt med godis, snacks, kakor och sötad dryck. Överkonsumera inte pasta, ris, potatis och mackor. I övrigt ska du absolut inte äta mindre. Du behöver mat och bra näring. Om du har en smartphone eller iPad är det jätteenkelt att träna med hjälp av den. Rekommenderar Sworkit-appen :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Krimalin04
10/4/16, 3:06 PM
#4

Tack för alla svar
 #2 jag är 1.62

[Tilde]
10/5/16, 12:23 PM
#5

Du är normalviktig så oroa dig inte! Däremot är det ju bara bra om du vill bli mer aktiv, kanske hitta en sport du gillar eller gymma eller liknande. 🙂 Det går ju att styrketräna hemma utan maskiner och vikter också - bara att göra kroppsviktsövningar (squats, armhävningar, osv.). Du kan också konditionsträna med hjälp av burpees, jumping jacks och sånt eller börja med intervallöpning. :)

[Devya]
10/5/16, 4:06 PM
#6

Du behöver inte gå ner i vikt. Däremot skulle många må bättre av att sluta äta godis, chips, läsk och dylikt för sådant förstör bara ens kropp. Ät hälsosamt och ät dig mätt.

Vardagsmotion är alltid bra. Kanske du kan börja på med någon sport? Simma?

Det är fint att hålla sig hälsosam. Du kan fokusera på att må bra och äta bra. Du behöver dock inte oroa dig över din vikt, sådant är bara onödigt då du verkar ändå ha en normalvikt.

Annons:
Katarina97
10/10/16, 10:45 PM
#7

Jag tvivlar på att det är vanligt att väga 30-40 kg när man går 7an. Däremot är det tyvärr vanligt att folk i den åldern (och säkert alla andra åldrar för den delen) ljuger om sin vikt och säger en vikt mindre än sin riktiga, vilket gör att alla tror att alla är så mycket smalare och säger en ännu mindre vikt. Det är en ond cirkel. 

Alla kan må bra av lite vardags motion, så hitta en sport du tycker är rolig om du vill röra på dig mer. Dans, fotboll, simning, badminton… Finns massor av roligt. Men oroa dig inte för din vikt, det är du alldeles för ung för, du växer fortfarande och din vikt låter helt normal i mina öron.

[LadyK]
10/11/16, 12:33 AM
#8

Steg nummer 1 släng ut vågen! Om du trivs med dig själv och inte har kravet, tvånget att väga dig kommer du troligen att må bättre och acceptera din kropp som den är. Det är också ett sätt att kunna svara dessa 30 kilo???? lätta kamrater om de frågar om vikten att "jag vet inte  jag trivs med mig själv som jag är och har inget behov av att väga mig."

OlgaMaria
10/11/16, 10:15 AM
#9

Jag tror också det är vanligt i den åldern, speciellt om man är smal, att inte ha koll på sin vikt. Så vissa kanske minns att de vägt 30 kg ungefär någon gång men det kanske var länge sen…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

poodlelicious
10/15/16, 11:10 PM
#10

Jag hade ständig ångest under tonåren för att jag kände mig tjock. Nu när jag tittar på bilder från den tiden så ser jag jättefin ut. Det är så mycket hets och ångest på högstadiet. Försök att hålla dig borta från det. Ta hand om dig!

Upp till toppen
Annons: