Annons:
Etikettträningstillbehör
Läst 712 ggr
Moggia
9/5/16, 11:20 AM

Träningsklocka/ aktivitetsarmband

Hej alla. Jag är ny här på sajten och mobiloperatören verkar inte ha någon vidare sökfunktion på de olika undergrupperna. Hoppas att ni har överseende om jag råkar posta en frekvent återkommande fråga… Men såhär är det. Jag är på gång att skaffa mig en träningsklocka som kan spåra aktivitet. Jag löptränar och promenerar mycket och till det räcker mobilen, men jag vill kunna spåra annan aktivitet också. T.ex styrketräning spinningen gruppträningspass osv. Vad rekomenderar ni? Jag vill kunna synka med samsung och jag behöver verkligen gps. Vilka är bra och varför?

Annons:
johan
9/12/16, 10:13 PM
#1

Om du inte vill lägga mycket pengar på t ex Apple Watch eller liknande Android-produkt eller en riktig pulsklocka, skulle jag nog titta på Withings klocka. 

http://www.withings.com/eu/en/products/steel-hr

Den ser ut som en helt vanlig klocka, men den mäter även puls och aktivitet. Den synkar hela tiden med Withings HealthMate app på telefonen. Och till skillnad från det flesta smartwatches så är det helt vattentät, mäter simning och har lång batteritid, till skillnad från min Apple Watch som måste laddas varje natt.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

johan
9/12/16, 10:14 PM
#2

Det finns även en billigare variant utan pulsmätare:

http://www.withings.com/eu/en/products/activite-steel

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Carrosh
9/13/16, 11:22 PM
#3

Polar, Tomtom, Jawbone och Fitbit har flertalet aktivitetsband med gps. Kan ju vara läge att fundera över om du behöver en vattentät klocka (som du kan simma och duscha med) eller om du bara vill att den ska vara lite vattentålig (för regn osv.). Hur mycket är du villig att lägga på en klocka? Vilka funktioner söker du, vilka funktioner är mindre viktiga?

Alla de märkena jag räknar upp har tillhörande appar som funkar med både Android och iOS.

Jag vill också varna för att köpa de där superbilliga sorterna, då de ofta inte är direkt pålitliga, gällande steg och rörelse. De fyra stora märkena jag räknade upp har alla väldigt bra hjälp online, och det är lätt att hitta den information man söker eller hitta någon som kan svara på det man undrar över.

Hoppas det här blev lite hjälp på vägen. 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Carmarino
9/30/16, 1:48 PM
#4

Plus testade aktivitetsarmband i programmet igår.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/30/16, 2:18 PM
#5

Tidningen M3 har testat en massa olika träningsarmband från Fitbit. Kanske någon av dem passar dig.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: