Annons:
Etikettskador-och-problem
Läst 788 ggr
SoeN
8/28/16, 4:13 PM

Svullen underarm/bursit

Jag vet inte om jag ställer frågan på rätt sajt men tänker att någon kanske har erfarenheter/tips. Förra Onsdagen upptäckte min sambo (eller jag) en liten svullnad på hans högra armbåge. I mitten var det som ett litet "sticksår" (han hade kliat bort någon plita). Den finns inte kvar (alltså inget märke och det var ej sårigt så den har nog inte med saken att göra). Han jobbar också vid en dator hela dagarna och de stod att man efter lång ledighet som han haft, kunde få problem. Han började också styrketräna i samma veva efter 3 månaders uppehåll. Armen/armbågen blev bättre under/mot helgen men på Måndagen var det tillbaka och han gick till vårdcentralen. De diskuterade gikt och allt möjligt men efter prover som inte visade något, antog man bursit. Han fick antibiotika utskrivet och ett par dagar efter det, i förrgår, började han även äta antiinflammatoriskt. Armen/svullnaden, som inte bara är vid armbågen, stor som en golfboll, utan hela underarmen också, lägger sig nattetid men svullnar upp under dagen/när han är i rörelse. Är det någon som har en teori om vad det kan vara? Igår var han på vc igen men en stressad läkare satte bara en linda på armen och sa att han får åka till ortopeden om han vill. Han har ätit antibiotika i fyra dagar och antiinflammatoriskt sedan i förrgår. Det är som sagt svullet från armbågen och ner. Varmt men inte hårt. Han har inte feber, känner sig ej sjuk och det gör inte ont, men stramar.

Annons:
Aristarcos
8/28/16, 5:07 PM
#1

be om remiss till Sjukhus ?

SoeN
8/28/16, 5:31 PM
#2

#1, Borde väl läkaren ordna ändå tycker man, tänkte mest om någon hade erfarenhet.

Upp till toppen
Annons: