Annons:
Etikettutomhusträning
Läst 986 ggr
taylor__lambert
2016-08-03 17:35

Cykling

Kanske inte vem som helst kan svara på. Jag funderar på att nu när skolan snart börjar, att jag ska cykla hela vägen till skolan. Har googlat och kollat runt en del, men jag kan inte riktigt hitta någon bra sida som visar hur jag på enklaste sätt tar mig fram. Har laddat ned appar, men jag tycker inte att deras recenssioner är så bra, tips? Resan innebär också att jag ska cykla mitt inne i stockholm city, och jag undrar, vad ska jag tänka på? Förutom att cykeln ska vara laglig samt att jag kommer ha hjälm, vad ska jag tänka på vid trafikljus, tex, och vad gäller vid enkelriktade vägar? Jag skulle vilja prova cykla till skolan innan den börjar, men jag vet inte hur, eller vilken tid som är bäst, förslag?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Fridaaaa
2016-08-03 18:34
#1

Runkeeper tyker jag är bra app :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

taylor__lambert
2016-08-03 20:28
#2

#1 ja fast run keeper säger inte vart jag ska 😛 så blir nog inte snabbaste vägen då inte

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Fridaaaa
2016-08-03 20:44
#3

#2 Nej det gör den inte men trodde du skulle mäta sträcka mm :)
Men kollat eniro eller det går inte alls? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
2016-08-03 20:51
#4

Har du provat google maps? Går att klicka i cykel när man tar vägbeskrivning där, och enligt mig brukar den stämma ganska bra :) Då visas olika förslag, och det står hur långt det är samt hur lång tid det beräknas ta för dom olika alternativen


//Jessie

taylor__lambert
2016-08-03 20:58
#5

#4 jo jag har kollat, men jag tycker att den hoppar väldigt mycket ibland när man är ute och rör på sig, ibland är man uppe på hus, ibland har jag hamnat på en helt annan gata. Så jag undrar hur det skulle bli på cykel

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Scorpio97
2016-08-03 21:10
#6

#5 Okej :) Jag cyklar inte, men jag tycker den fungerar helt okej när jag går och att man oftast kan lista ut vart man är och vart man ska ändå, även om den inte visar helt rätt alla gånger. Tror tyvärr inte det finns någon riktigt exakt app, dom flesta hoppar/buggar nog till ibland och visar lite fel


//Jessie

Annons:
taylor__lambert
2016-08-03 21:18
#7

#6 jo så är det säkert :) men blir ju lite dumt om den hoppar iväg när man är mitt vid ett trafik ljus i stan och kanske ska svänga åt ett håll, enligt den, fast man ska åt ett helt annat håll egentligen 😂

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

poodlelicious
2016-08-04 10:37
#8

Prova google maps med cykelfunktion innan du dömer ut den. Det är väl bara att ge sig ut och cykla och se vad som händer? Du kommer ju lära dig vägen efter ett par rundor?

[Indii]
2016-08-04 16:41
#9

Testcykla förlagsvis tidig morgon eller sen kväll. Trafiken är ju rätt hektisk inne i city dagtid, och det finns många som har oerhört bråttom. (Inte minst cyklister som inte ens hinner stanna för rött ljus). Tänk också på att se upp med svängande bilar. Det är lätt att missa en cyklist som kommer höger om bilen, speciellt om man själv sitter i en lastbil. Många av de cykelolyckor som inträffar sker just så. Det finns ju gott om cykelbanor, så det kommer säkert att gå bra!

taylor__lambert
2016-08-04 21:09
#10

#9 jo det är väl tanken, att provcykla först och se, det är väl dock det där med att andra cyklister kör som jag vet inte vad inne i stan att det avskräcker mig lite 😂 Jag tror väl att jag till en början kommer gå över övergångsställena tills det att jag vant mig mer att cykla i innerstan. Får väl dra mig upp vid 6 eller så på en söndag kanske? Då borde väl trafiken inte vara så tung.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

poodlelicious
2016-08-05 09:06
#11

Har en vän som blev överkörd när hon cyklade över ett övergångsställe när en lastbild svängde höger utan att se sig för. Så ögon i nacken och gå hellre av cykeln än chansa på att du hinner.

[Indii]
2016-08-05 09:09
#12

#10 Jo, jag förstår att det kan verka lite läskigt, men de lär ju inte köra på dig iaf. De utsätter ju främst sig själva när de kör som dårar. Låter som en bra idé att testa en helgmorgon!

taylor__lambert
2016-08-06 19:34
#13

Det verkar ju inte som om jag behöver åka in i självaste innerstan ändå, efter att jag har studerat via google maps. Men jag skulle behöva någon bra app som visar vart jag ska samtidigt som den visar vart jag är

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
[Jimmy.L]
2016-08-06 20:19
#14

Beroende var du startar ifrån så finns det cykelstråk in mot stan. 

Flest cyklister är under rusningstiden ca 07-09 samt 15-17 vardagar och trångt vid Slussen, Skeppsbron/Kungsträdgården samt mot Vasagatan. Ta det bara lugnt och håll dig på höger sida i cykelfältet så dom snabbare cyklisterna kan passera dig. Glöm inte att använda händerna för att visa om du ska svänga så dom bakom ser det.

Cykelkarta.

http://www.stockholm.se/OmStockholm/Fakta-och-kartor/Cykelkartor/

taylor__lambert
2016-08-09 11:11
#15

Jag cyklade under natten mot söndagen. Och jag slapp helt att åka mitt inne i stan så det var jätte skönt! 26km cykling blev det och jag kan väl säga att jag har ganska ont i rumpan men det var det helt värt! Jag har inte den bästa cykeln men den duger, skulle behöva byta ut sadeln för den är så konstigt formad att det gör ont att bara sitta på den. Men nu har jag cyklat, använde mit av google maps och det funkade okej, det ända dåliga var att det tog tid innnan jag fattade att man måste låsa mobilens auto rotering för om den roterades så drogs kartan ut så man såg hela sträckan vilket blev krångligt när jag skulle svänga hit och dit. Och vid några tillfällen så ville den att jag skulle cykla upp för värsta backen för att sen cykla ned igen när man tydligt bara kunde cykla rakt fram o.O Nåja, nu är det gjort och jag kan vägen hyfsat! Jag kommer nog cykla till skolan minst en gång i veckan :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: