Annons:
Etikettstyrketräning
Läst 1629 ggr
Yayghurt
2016-07-21 14:54

Övningar för större rumpa

Hej! Jag skulle vilja ha tips på olika övningar för att motverka min platta rumpa. Jag går mycket och cyklar en del men ändå är den vääldigt platt. Jag vill undvika för mycket impact på knäna, så tex utfall är inte aktuellt. Men jag vill gärna se hyfsat snabba resultat och är beredd att träna därefter. Tack på förhand!

Annons:
Choklad
2016-07-21 15:03
#1

Googla, det finns massor av tips där

U R us

Carrosh
2016-07-21 20:33
#2

Squats är svinbra både för rumpa och lår!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Devya]
2016-07-25 11:34
#3

Jag personligen gillar squats och lunges  (men som kanske inte är särskilt bra för knäna, speciellt om man inte vet den rätta formen, då kan man verkligen skada sig). Sen finns det superman som jag verkligen gillar.

Kolla upp Jillian Michaels - Killer buns and thighs. Hon har en massa fina övningar, men man måste som sagt se till att göra dem på rätt sätt för att undvika skador.

[LadyK]
2016-07-29 03:00
#4

Trappor, dubbla steg i varenda trapp du ser. Känns ordentligt efter ett par rundor.

poodlelicious
2016-07-31 10:45
#5

Knäböj. Inga stötar så det är bra träning om du har problem med knäna. Annars finns det många bra övningar med gummiband du kan göra.

Bjallstal
2016-08-12 19:46
#6

Jaghar kassa knän pga av reumatism och fixk av min sjukgymnast reda på att jag skulle köra squats med pilatesboll bakom ryggen mot en vägg.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
freck
2016-08-18 20:47
#7

Höftlyft på pilatesboll med vikter/gummiband/kedjor. Fötterna höftbrett isär och höft, knä och fot i rak linje. Vill man kan man sätta gummiband runt knäna och fokusera lite mer på att hålla isär knäna vilket gör att rumpan aktiverad ännu mer😊 Fredrik Eckerskog Lic. Personlig Tränare Lic. Kostrådgivare

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

Upp till toppen
Annons: