Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 1160 ggr
lövsångare
5/15/16, 8:32 PM

Vilka muskelgrupper tillsammans?

Ja, jag undrar vilka muskelgrupper man ska träna tillsammans för bästa och snabbaste resultat. Jag är en sjuttonårig tjej som inte är ute efter att få värsta bodybuilderkroppen men vill komma i form, få en lite mer tonad kropp, bli starkare osv. Jag har tänkt att jag ska springa  2 ggr i veckan, och styrkepass 3-4 ggr i veckan + flexibilitetsövningar varje/varannan dag (?). Är detta för mycket tror ni? Låter det som om jag överanstränger mig?

Måne If it wasn't for this music, I don't know how I would've fought this. Måne

Annons:
hahael
5/28/16, 11:10 AM
#1

Kör 3 spliten eller helkroppspass (med fokus på styrka) kanske 3 gånger i veckan t.ex Måndag, Onsdag/Torsdag eller Söndag. Jag kan personligen tycka att det är lite tajt då muskelgrupperna kanske ej får maximal chans att återhämta sig men det bör nog funka ifall du ej fokuserar på en enda och tröttar ut den muskelgruppen extra mycket! Helkroppspass kan jag rekommendera i början ifall din kropp är ovan.

EDIT: intelligent som jag är glömde jag bort att du kanske inte vet vad 3 spliten är, jag länkar en sida där dem förklarar den; http://fitnesskolan.se/5-fardiga-traningsschema/

Klart att laxen ska ha en jolle

[Devya]
6/2/16, 5:48 AM
#2

Det där beror ju helt på hur du faktiskt orkar. Du måst hitta ett tempo som passar dig. Det är dock kanske inte särskilt bra att börja på med alltför mycket i början om du tidigare inte har hållt på så här. Din kropp kan råka ut för skador. Skynda långsamt och sen efter ett tag kan du börja öka på träningen.

Jag gick för snabbt fram och började därefter känna i knäna. Sen tog jag det långsammare och mera systematiskt och vips så försvann mina krämpor.

MelleAndersson
6/13/16, 6:29 PM
#3

Hade kört på det som #1 säger. Ev. kört halvkropp.
Kör själv på helkropp för tillfället fast med fokus på basövningar typ (knäböj, marklyft, bänkpress, skivstångsrodd & militärpress) uppdelat i 2 olika pass men ändå så att det blir helkropp varje pass och kör endast varannan dag eftersom musklerna behöver återhämta sig.

Upp till toppen
Annons: