Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 1046 ggr
nashjamie
2016-05-04 15:35

Hjälp att komma igång

Hej. Jag har precis tagit tag i det här på allvar nu men känner mig så omotiverad. Men jag ska, och jag kan. Jag måste, för att må bra. Har 15 kg jag ska bli av med. Hur?! Jag försöker träna, men sen när jag väl börjat så känns det inte ens nåt. Och när det känns, verkligen bränner - så får jag inte ens träningsvärk? :s åh behöver tips och råd. Kosten är helt ändrad på. Ligger på underskott dessutom. Övningar som görs hemma är välkomna.

Annons:
vendelay
2016-05-04 15:46
#1

Testa att kika på crossfit-videos på youtube, det är ett väldigt bra sätt att gå ner i vikt och bygga muskler och öka konditionen. De flesta övningar kan du göra hemma, vissa övningar kräver vikter men antingen kan du ju köra med väldigt lätta vikter (t.ex. fyllda vattenflaskor) eller bara skippa dem ifall du inte har tillgång till vikter. Några exempel som du kan söka på är: boxjump, burpee, handstand pushups, olika typer av situps. För inspo kan du söka på t.ex. "filthy fifty" på youtube och titta vilka övningar du känner att du kan göra hemma.

Intervallträning är väl det bästa sättet för att gå ner i vikt (TROR JAG - är inte utbildad eller speciellt kunnig). Spring i backar och gör utfallssteg tills pulsen lugnat sig lite, spring igen osv. Jag tycker att det är roligast att variera övningarna mycket. 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Devya]
2016-05-06 17:08
#2

Jag får väl ännu en gång rekommendera Jillian Michaels. Sen jag börja på med hennes program så har jag börjat se otroligt fina förändringar på min kropp. Jag har lyckats få  en six pack som syns genom tajta toppar och otroliga lårmuskler som gör att jag känner mig mer bekväm med att använda korta klänningar och kjolar. Min rumpa har ändrats helt otroligt mycket och det är numera den kroppsdel som jag är mest stolt över. Jag har dock inte gått ner i vikt, utan faktiskt gått upp  ett kg, men fettet runt magen har försvunnit, låren har blivit mindre och mera muskulösa och armarna har blivit smalare. Kläderna sitter så mycket lösare på mig nu, så där märker jag mest av förändringen. Så mitt råd  är att inte stirra sig för blind på vågen. Sen igen hade jag förstås inte någon övervikt att bli av med då jag var helt normalviktig.

Med Jillian Michaels program så  kan du helt bra träna hemma. Du kan behöva någon stol och lite vikter (jag brukar dock använda stora stearinljus from ikea, vilket tycks fungera lika bra).

Träningsvärk får man minsann om man gör övningarna på rätt sätt. Jag har hållt på i 6 veckor och får fortfarande träningsvärk av hennes program. Jag brukar köra på med olika program 6 dagar i veckan. Det fungerar bäst för mig om jag håller i dessa rutiner, annars finns det en stor risk för att man tappar motivationen på sina vilodagar, har jag märkt.

Upp till toppen
Annons: