Annons:
Etikettskador-och-problem
Läst 2605 ggr
al66
4/20/16, 6:41 PM

Yrsel ,illamående, sjukdomskänsla vid ansträngning

Har alltid tränat fotboll och styrketräning  , har sedan ca 4 månader tillbaka börjat må väldigt dåligt i samband med träning. Började med yrsel och illamående. Nu har jag inte tränat på en längre tid då jag utreds och misstänker hjärtproblem. Ska göra arbets ekg i veckan. Vanligt ekg visar ingenting. Vid minsta ansträngning kommer yrsel & illamående , kan också bli som en feber attack. Har i övrigt nästan dagligen huvudvärk. Känner mig seg och orkeslös. Prover tagna men de visar ingenting. Jag blir mer & mer deppig och fattar inte vad det kan vara.  Någon som känner igen?

Annons:
Leramani
4/20/16, 6:48 PM
#1

Har du testats för Mononukleos /körtelfeber?

De Lapsus Resurgam

al66
4/20/16, 7:05 PM
#2

ja det är testat för ev körtelfeber

Leramani
4/20/16, 10:41 PM
#3

CT thorax gjort?  Lungemboli,  kol, anemi, problem med blodkroppar,  viros,  det finns många möjliga orsaker.

De Lapsus Resurgam

al66
4/24/16, 8:54 AM
#4

Massor av prover är tagna, hjärtat kollat med ultraljud & ekg. Allt kring hjärtat är uteslutet. Nu väntar datortomografi av huvudet,

Leramani
4/24/16, 12:03 PM
#5

ct thorax kan ge besked om ev lungemboli som har exakt de där symptomen.  Lite osannolikt men inte omöjligt.

De Lapsus Resurgam

[Giiisella]
4/30/16, 9:58 PM
#6

#3 Lungemboli och KOL ger helt andra symtom, så vitt jag vet. TS: hur gick det med arbets-EKG?

Annons:
Leramani
4/30/16, 11:22 PM
#7

#6.  Jag fick massiv lungemboli i julas och jo,  jag blev yr och illamående och hade svårt att göra nånting pga syrebrist.

De Lapsus Resurgam

[Giiisella]
5/1/16, 9:46 AM
#8

#7 blev du inte väldigt andfådd då? Och även i vila? Jag är ingen läkare så låter bli att uttala mig om vad det kan vara.. Tänker dock att om läkaren misstänkt det så borde TS redan fått göra en CT-thorax eftersom det är ett akut tillstånd.

Upp till toppen
Annons: