Annons:
Etikettträningstillbehör
Läst 1373 ggr
ljungensjenka
2015-12-04 22:19

Aktivitetsarmband

Vilket är det absolut bästa aktivitetsarmbandet på marknaden idag? Som helst ska vara kompatibelt med appen Lifelog. Är ute efter ett med bra stegräknare, pulsmätare och gärna kunna mäta sömn och liknande. Tittat mest på Sony SmartBand 2 men börjar kika lite på andra också, så bomba med förslag!

Annons:
ljungensjenka
2015-12-05 09:19
#1

Står för tillfället mellan Sony SmartBand 2, Fitbit Charge HR och Garmin VivoSmart HR. Någon som vet om Garmin och Fitbit är kompatibla med appen Lifelog?

MagArne
2015-12-11 10:21
#2

Vad ska du ha armbandet till?

Nackdelen med de flesta armband är att de räknar steg när du står stilla och t.ex. diskar.

Vill du ha en riktigt bra stegräknare så är det nog en träningsklocka med stegsensor fastsatt på skon som gäller. Kan troligen gå lika bra med en smartphone istället för sportklocka.

ljungensjenka
2015-12-14 19:41
#3

Jag vill ha ett armband för att slippa ha med telefonen på löprundan, ridturen eller powerwalken men ändå se hur snabbt, hur långt och puls. Vill kunna mäta hur mycket jag faktiskt sover och se hur det påverkar mitt mående. Vill alltså se vad för träning och sömn som får mig att må som bäst och med hjälp av ett armband kan jag lättare mäta detta.

Carrosh
2016-01-06 12:53
#4

Fitbit är kompatibel med ganska mycket, fanns en hel lista med appar/loggar den kunde checkas mot, på deras hemsida.

Däremot är pulsmätarna inte så mycket att ha i just aktivitetsbanden/pulsklockorna, där har tekniken inte gått fram ordentligt än. Kan tänka mig att just rena pulsklockor kommer närmre det reella än aktivitetsmätare med pulsklocka gör.

Generellt så får man vad man betalar för. Köp inte de billiga varianterna för 2-300 spänn, jag gjorde det misstaget själv innan jag köpte min Polar Loop. Kika runt lite bland de olika banden, specs och recensioner, så får du en bra överblick över marknaden och just det DU vill ha. 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

EmelieTyrson
2016-03-02 18:20
#5

Har hört att Garmin vivosmart ska vara bra men har ingen erfarenhet alls om Garmin faktiskt. Om du inte redan har hittat något så hitta jag detta idag och tänkte att det kanske kunde hjälpa till lite. http://www.savly.se/garmin-vivosmart-spara-40-med-rabattkod/  

Ha det bra!

ljungensjenka
2016-03-02 21:05
#6

Blev ett Fitbit Charge HR efter att jag jämförde det och Vivofit (?) så kom jag fram till att det skulle passa mig bäst. Haft det ca en månad nu och gillar det skarpt :) Tar ingen daga exakt men roligt att kunna jämföra olika dagar och så, rekommenderas ;)

Annons:
Carrosh
2016-03-06 17:28
#7

Vad kul att du blev nöjd med ditt armband!

Känner själv att jag blir mer peppad att röra mig mer och komma upp i det dagliga målet, men låter de dagar jag inte har orken (t.ex. vilodagar eller under sjukdom) få vara lågpreseterande.

Riktigt kul när man kan se statistik och verkligen se på riktigt hur mycket (eller lite) man faktiskt rör på sig, och vad som krävs för att komma upp i målet osv.

Är det ett fast antal steg på Fitbit, som man ska komma upp i varje dag, eller ändras den utefter vilken konditionsform man kör på? På min (Polar Loop) så behöver jag färre steg om jag t.ex. springer eftersom man gör av med mer energi av att springa än att gå/stå. Hur funkar det på Fitbit?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

ljungensjenka
2016-03-06 18:26
#8

#7 Precis samma här! 🙂 Är fast data för varje dag, men det gör inget tycker jag. Är även fast hur många trappor man ska gå upp i, hur långt man ska röra sig, hur mycket man ska sova (kan man dock ändra manuellt) samt hur mycket man ska äta & dricka 🙂

Carrosh
2016-03-06 19:52
#9

#8 Aha! Då känns det som att jag verkligen valt rätt armband för egen del då :) Fast jag valde det främst för att det var vattentätt upp till 10 meters djup. 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: