Annons:
Etikettstyrketräning
Läst 1167 ggr
Rainee
2015-11-23 18:07

Ont i magmusklerna efter träning! Ej träningsvärk

Hej! Jag har precis börjat träna och följer ett träningsprogram. Förra veckan på söndagen gjorde jag ett mag & lår pass, och hade rejäl träningsvärk dagarna efter, men vad jag också märkte av var att jag knappt kunde stå rakt heller för att när jag sträckte på musklerna gjorde det ont. Nu har det gått en vecka ca, träningsvärken är borta och smärtan har gått ner men det gör fortfarande lite ont i sidorna när jag sträcker musklerna. Det är även svårt att använda de musklerna vid träning. Så min fråga är, har jag lyckats skada musklerna? Överbelastning? För lite stretchning? Är detta farligt och bör jag avstå från att träna dessa muskler tills det slutat göra ont helt eller är det okej att träna i alla fall? :)

Annons:
jossan...
2015-11-23 22:54
#1

det låter som att du borde försöka tänja lite lätt på musklerna, skulle det kunna vara pga felbelastning eller att du inte har tränat jämnt?

Gud vad bra jag stavar…

Rainee
2015-11-23 23:33
#2

#1 Ja, jag hann inte stretcha mycket den dagen då jag hade lite bråttom så kanske borde jag försöka stretcha lite under dagarna och se om det blir bättre..

Upp till toppen
Annons: