Annons:
Etikettövrigt
Läst 1073 ggr
Anonym
Anonym
2015-11-23 14:26

Sjuk

Jag har varit förkyld i snart en vecka och vill så gärna gymma då det var ett tag sedan nu. Hade ont i halsen de första 2 dagarna. Just nu är jag hes, har inte haft feber eller ont i halsen. Kan jag gymma?

Annons:
[LadyK]
2015-11-23 15:10
#1

Nu kommer folk säkert säga tvärtom mot mig. Men jag tränar med förkylning så länge jag inte har ont i halsen för det är no no. Hade jag inte tränat med förkylningar så hade jag inte tränat på hela hösten och vintern.

lisa90
2015-11-23 20:26
#2

Jag tränar så länge jag inte har ont i halsen eller feber. Endast styrketräning dock och inte så jag blir andfådd. Ingen form av konditionsträning, annat än promenader.

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-11-25 18:56
#3

Vad är "gymma"?  Kanske dum fråga men för mig kan det vara allt från viktlyftning på ett gym  till nån form av gymnastikpass 😃

Allt är ju individuellt dock finner jag konditionskrävande träning som mer jobbigt i ett stadium där min kropp inte mår helt bra vid en förkylning som mer krävande än kanske ett styrketräningspass.

Mitt bästa råd, lär känna din kropp och lyssna på den, kan låta lite flummigt nu men när du känner din kropp förstår du.  Var lyhörd på kropppen när du utmanar den.

Upp till toppen
Annons: