Annons:
Etikettkonditionsträning
Läst 1309 ggr
Evelina.J
10/20/15, 11:53 AM

För höga krav.

Jag har flera gånger försökt motionera. Ut och jogga och gå. Men jag är för otålig så jag börjar träna i för högt tempo för fort. Vilket gör att jag blir för trött och får ont och då slutar jag. Funderat på puls mätare. Men har inte råd att köpa någon just nu och vet inte vilket märke man borde köpa. Kan man göra puls träning utan puls mätare tills jag har råd att köpa en? I så fall hur?

Annons:
[SisselaJ]
10/20/15, 9:12 PM
#1

Du kan ju köra "prat-tempo" för att hålla det nere. Alltså inte gå/jogga snabbare än att du kan föra en konversation med någon. Bra anledning att ha sällskap med ut också! annars om du inte har någon att prata med så kanske sjung..?

Foggan
10/22/15, 4:28 PM
#2

Kolla in exempelvis Tradera eller Blocket; där brukar det kunna finnas beg/nya pulsklockor i varierande prisklasser. Har köpt pulsklockor till min sambo för mellan 100-300 kr. Och dom funkar utmärkt. =)

lisa90
10/27/15, 9:59 AM
#3

Det finns ju många bra program man kan följa. Googla t.ex. "5 km på åtta veckor" eller nåt sånt, och sen bestämmer du dig för att följa programmat slaviskt. Själv tycker jag det är mkt lättare när det står bestämt vad man ska göra :) Går det så sakta framåt blir det inte för jobbigt fort och förhoppningsvis hänger kroppen med och du slipper få ont.

Bjallstal
1/13/16, 7:21 PM
#4

Köpte min polar ft4 för 150:- på tradera

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: