Annons:
Etikettkonditionsträning
Läst 3322 ggr
Adelheid
2015-10-02 09:38

Fötterna domnar bort

När jag står på elipse maskinen längre än 10 min så börjar mina tår domna bort. Efter 20 min är det halva forten och efter en halvtimme, 40 min måste jag sluta för det blir så obehagligt.

Är det vanligt eller är det bara för mig? Jag har funderat om jag står för mycket på tå när jag är på maskinen. Jag får nämligen detsamma i ena foten när jag cyklar längre sträckor på typ 6-7 kilometer. Men då bara i ena foten.

Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com

Annons:
Niklas
2015-10-02 09:47
#1

Du har inte skor som hindrar blodflödet till fötterna på något sätt? Annars tycker jag du ska gå till vårdcentralen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Ruffsetuss]
2015-10-02 10:27
#2

Verkar som om det är någon nerv som kommer i kläm , kolla upp det kan vara lätt att rätta till .

Adelheid
2015-10-02 10:32
#3

#1 - Jag tror inte det men vet att jag kan svullna upp I benen när jag tränar så kanske sån att skorna blir trånga utan att jag vet om det. Skall testa att knyta dem lösare idag och se om det blir någon skillnad.

#2 Men om en nerv är i kläm, borde jag inte få det ved andra tillfällen också då? Jag får det kun på elipse maskinen och i ena foten när jag cyklar länge.

Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com

[Ruffsetuss]
2015-10-02 10:40
#4

Nej inte nödvändigtvis , beror på var den sitter och i vilket läge du har kroppen . Jag kan tex inte cykla för mina handleder kommer i sån vinkel att händerna domnar bort och pga av att jag sitter lite framåtlutad på cykeln så börjar mitt diskbråck göra ont av belastningen.

LisaF
2015-10-02 10:41
#5

Har du provat att snöra upp skorna lite? Ganska vanligt att fötter domnar bort under crosstrainer-pass och även under cykling. 
Mina fötter domnade bort jättemycket på de första Indoor walking-passen jag gick på men nu är det inte lika farligt. Ser till att inte knyta åt skorna så hårt 🙂

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[Outlawly]
2015-10-02 11:06
#6

Tänk att jag har funderat på detta i några veckor nu!
Mina fötter domnar också efter ett 15+ minuter på träningscykeln.
Cyklade 53 minuter senaste gången och fötterna domnade av och till typ 4 gånger.
Jag har också tänkt att jag kanske använder tårna istället, men så är det inte.

Jag brukar ofta gå på träningspass där man ska springa och hoppa mycket och brukar då knyta skon tajt. Då domnar de inte.
Så ska testa att inte knyta så hårt för jag tror det kan vara något i det.

Annons:
[LadyK]
2015-10-05 00:54
#7

Knyt skorna lite lösare och nästa gång försök tänka efter hur du jobbar med dina  fötter, försök lägga mer tyngd på hälarna. Många tenderar att "stå på tå" dvs trampa runt med all tyngd på tårna och det leder till att dessa domnar.

Adelheid
2015-10-05 13:16
#8

Jag knöt mina skor lite lösare och då slutade jag domna bort i fötterna men domnar fortfarande om i tårna. Jag har varit observant och det känns som att jag stöter ifrån med tårna när jag står på maskinen. Jag ska vara lite observant och försöka att inte göra det och se om det blir någon skillnad. :)

Tack för alla svar.

Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: