Annons:
Etikettutmaningar
Läst 1414 ggr
Tanjis
9/29/15, 3:27 PM

Plankan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur effektivt är det med plankutmaningen? Kan någon som gjort den berätta? Lägger ut en bild på mig nu dag 1 så kan jag lägga ut sen igen dag 30 :)

Annons:
Whippet
10/17/15, 11:13 PM
#1

Hur har det gått? Har du känt någonting, hur mycket gör du det/dag? 🙂

I'm out Vilar huvudet i handen

[Majbot]
10/18/15, 6:47 PM
#2

Effektiviteten beror på utförandet. Väldigt många som gör plankan inkorrekt och lägger därmed mycket tryck på ländrygg och diskar. Utförs den rätt så är den ju kalas för bålen :) Har inte direkt kört utmaningen men kör plankan vartannat pass och varierar tid ständigt för att öka min tid. Mitt max är för tillfället 2 minuter och 50 sekunder vill jag minnas.

[Devya]
10/19/15, 11:54 AM
#3

Jag har för mig att man ska köra på ett mera varierande program istället för att köra på en och samma övning hela tiden. Det har jag gjort och jag ser fina resultat men kanske det beror på annat då. :)

Whippet
10/19/15, 5:21 PM
#4

#3 Vad kör du för program? Behöver lite tips då jag vill ha ett slags schema som visar resultat :) Du kan ju pma, för det kanske blir lite för OT.

I'm out Vilar huvudet i handen

majvi
11/22/15, 12:44 PM
#5

Plankutmaningen, innebär den att man står i samma plankställning så länge som möjligt?

Jag gillar variation, med flera plankor i programmet

T.ex

https://www.youtube.com/watch?v=UYO7fSAhDqY

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

jossan...
11/23/15, 10:52 PM
#6

#5 den innebär ett program där man ökar med ett visst antal sekunder per dag och där de även har räknat in vilodagar. om du bildgooglar den så kommer du få upp hur många exempel som helst.

Gud vad bra jag stavar…

Annons:
Rainee
11/24/15, 10:10 AM
#7

#4 Jag tipsar om "Top Body Challenge" av Sonia Tlev. Följer du det programmet så kommer du se finfina resultat på mage, rumpa, ben och armar. Följer själv detta program! :)

Upp till toppen
Annons: