Annons:
Etikettskador-och-problem
Läst 869 ggr
sofie292
7/22/15, 5:45 PM

Benhinneinflammation, HJÄLP!!!

Hej!

Jag har sjuka problem, jag orkar snart inte mer och kapar mina ben med såg!  

Jag har haft ont i mina ben i ett år nu, det började med att jag var i Stockholm och fick så galet ont så fort jag gick mer än 2 meter, så ont att jag inte kunde gå, fick sätta mig hela tiden och då gick det över. 

Det fortsatte så väldigt länge innan  jag fick nog och ringde vårdcentralen. De frågade vad jag hade för jobb och när jag sa att jag var arbetslös och fick jag svaret att det berodde på det… Jag ringde därefter till sjukgymnasten och de konstaterade att jag hade ischias. Jag fick några övningar att göra och sedan skulle det vara bra med det. 

Jag gjorde övningarna och det blev väl sådär lite smått bättre, men inte så att jag kunde känna att jag var 100%. 

Efter jul började jag träna, rätt så intensivt, men ändå sett till min förmåga. Ju mer jag tränade och ju starkare jag blev, desto hårdare körde jag och till slut så kände jag att jag fick så satans ont i benpressen och när jag cyklade och körde Step-ups. 

Ju längre tiden gick, desto ondare fick jag och till slut så kunde jag knappt gå upp för en trappa, eller ens ut i köket utan att det gjorde så ont! Jag ringde ännu en gång till sjukgymnasten, då det också börjat bränna i fötterna. Då konstaterade de att jag hade en inflammation i fotsulorna. När han även kollade på mina ben, så konstaterade kan att jag haft en väldigt ilsken benhinneinflammation som jag, omedvetet, provocerat till en överkänslighet till belastning. Detta berodde på att jag fått fel diagnoser, blivit ignorerad och allt annat. Jag har fått träningsförbud av underbenen, vila så mycket som möjligt, inte cykla, gå så lite som det är möjligt, köpa inlägg och inget mer. 

Nu är det ju så att jag knappt kan gå, det är jobbigt att resa mig, jag kan inte stå för länge. Jag har så ont att jag gråter när jag går, det första jag gör när jag kommer till ett ställe är att lokalisera alla möjliga sittplatser. 

Nu undrar jag, i brist på annat och i ren frustration och ångest över allt detta, vad ska jag göra? Är kryckor ett alternativ för att avlasta?? 

Snälla, snälla, HJÄLP!!

frozentwilight.blogg.se

Annons:
mmillann
7/22/15, 8:39 PM
#1

Man kan få hjälp att skaffa en rullstol, det är jättebra att kunna avlasta benen och rulla längre sträckor, sen kan du gå upp och gå kortare bit. Om du inte är intresserad av rullstol, att du inte har så stora problem skulle jag rekommendera kryckor kanske?

sofie292
7/22/15, 9:03 PM
#2

Får man det via sin sjukgymnast eller vårdcentralen?

frozentwilight.blogg.se

majvi
7/30/15, 9:15 AM
#3

Man kan få det via vårdcentralen med reservation  för att man kan ha olika policy på olika ställen.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Upp till toppen
Annons: