Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 776 ggr
Tanjis
6/16/15, 11:31 PM

Helt tappat motivationen

Jag har tappat motivationen, lessnat och pallar inte med att jogga längre. Lärde mig att springa fem km och när jag hade nått dit vare inge vidare kul längre och har ingen lust alls att hålla det uppe.

Dock har jag börjat cykla en hel del nu när det är varmare, cyklar till och från jobbet och det blir 3.8 mil per dag, förbränner enligt runkeeper nästan 1000 kalorier, kan man nöja sig med det tills man får lust för något annat? Jag är en själ med mycket äventyrslusta och tröttnar lätt på saker och ting och vill testa nå nytt :) än vet jag inte vad… funderar på att istället för att jogga var annan dag att jag skulle simma lite var annan dag, samt fortsätta cykla. Är det tillräckligt bra?

Ge gärna lite förslag på olika träningsformer! Gym och klassiska träningsövningar som situps är jag inte intresserad av, gärna sporter och så :).

Annons:
[Majbot]
6/17/15, 1:20 PM
#1

När mitt diskbråck har läkt tänkte jag ge mig in på klättring och rollerblades.. Kanske kan vara något?

Skogshumblan
6/18/15, 4:27 PM
#2

Oavsett vad du gör så gör inte en sak enbart och varje dag. Det är bättre att göra lite av varje och hitta lusten igen. Lycka till!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[westerlind]
6/27/15, 8:38 AM
#3

När min motivation är låg brukar jag springa till en lekplats (gärna en sån där omodern som är lite farlig med rep och grejer) och klättra, balansera på grejer, hoppa mellan stubbar och försöka mig på armgång. Då brukar jag inse att "wow, det är ju det HÄR kroppen är skapad för att göra" och så ger jag mig katten på att nästa gång ska jag banne mig klara av ett steg till i armgång och drar till gymmet. Är det sporter du är intresserad av så leta upp en skolgården eller liknande, ta med en eller ett par kompisar och kör basket/fotboll. Gör det lite roligt, helt enkelt!

Upp till toppen
Annons: