Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 1463 ggr
rasmussonsara
5/1/15, 3:47 PM

Tips för att hålla kroppen slank?

Jag tränar regelbundet på gym, springer några gånger i veckan & är i stallet minst 5 dar/veckan - alltså väldigt aktiv med tanke på att jag går i skolan, jobbar, har hund & håller på med hästar… Jag är 18 år, ca 167 lång & väger ungefär 55-57 kg. Målet är att få en slankare kropp & mer tydliga muskler, hur ska jag gå till väga? Hur ska jag träna? Hur ska jag äta? Vad ska jag tänka på? Tar gärna emot konkreta tips på träningsprogram & måltider för en dag/vecka då jag är ny på det här. Kanske tips på böcker/bloggar/sidor att läsa på? Alla tips ni har helt enkelt! :D

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

Annons:
Inkanyezi
5/1/15, 3:54 PM
#1

Jag tycker att ditt inlägg här är lite oroande. Du är i nederkant av normalvikt och önskar dig en slankare kropp.

Jag undrar hur din kroppsuppfattning är. Visst kan det vara så att du har klent med muskler, men jag tvivlar starkt på att du skulle behöva bli slankare. Träning är nog bra, men du måste också se till att äta ordentligt. Om du ska få tydligare muskler ska du nog räkna med att också gå upp lite i vikt.

rasmussonsara
5/1/15, 4:21 PM
#2

#1 jag har inget mål att gå ner i vikt utan vill få en slankare kropp. Kanske är "fastare" kropp ett bättre ord att använda. Jag ska i höst ta licens för att få tävla i monte (travsport) där minsta viktgränsen är 65 kg, så vill bygga muskler men samtidigt hålla kroppen "fast". Så att förlora kg är inget mål & inget jag bryr mig särskilt mycket om :) förstår att muskler väger mer än fett så vill snarare gå upp 5-6 kg i muskler :) men vill absolut inte gå upp i fett, därför jag söker kost/träningsråd :)

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

Stephanie
5/2/15, 12:50 PM
#3

#2 Det är ett hälsosamt mål däremot 🙂 Härligt att höra!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Officielle
5/2/15, 4:27 PM
#4

Sedan jag slutade äta socker och mjölkprodukter har jag gått ner i vikt utan att behöva träna. Tränar nu regelbundet för att behålla god kondition mm. 

Hade ofta uppblåst mage när jag åt socker och mjölkprodukter vilket gjorde att jag såg ut att väga mer än jag gjorde. Idag är min mage mer eller mindre alltid platt. 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

majvi
5/11/15, 6:22 PM
#5

#2 Fett väger inte mer än muskler ,däremot tar fettet större plats än muskler.Hon förklarar i videon.

Har du prövat pilates eller power yoga? Det finns oilka sorters pass,en del lättare andra jobbigare. Jag gillar Sean Vigue´s pass, han finns bl.a på youtube.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Facie
5/12/15, 3:38 PM
#6

Rekommenderar varmt styrkelabbet.se
För att få en slankare kropp bör du bygga muskler och äta proteinrikt.

Pretty wise //

Annons:
Upp till toppen
Annons: