Annons:
Etikettkost
Läst 1450 ggr
MoaHermansson
2015-03-24 20:54

Nyttig frukost

Nu för tiden äter jag bara yoghurt och flingor till frukost. För det första börjar jag tröttna på det och sedan är det inte så nyttigt att bara äta yoghurt och flingor hela tiden. 

Någon som har några tips på nyttig frukost, även kvällsmat. Behöver verkligen tips.


Annons:
[Outlawly]
2015-03-24 21:04
#1

Knäckebröd med avokado&skinka eller ägg. Eller mixa yoghurt och bär till en smoothie kanske :) På kvällen omelett eller wokade grönsaker med kyckling och kanske risnudlar eller matvete.

MoaHermansson
2015-03-24 21:11
#2

#1 Tack, ska verkligen prova :)


KallaMigMimmi
2015-03-24 21:21
#3

vätska och frukt är alltid väldigt bra att starta dagen med. så gör olika mixsar av ex banan hallon mango apelsin kiwi advokado går också fint att mixa i. drick eller ha i skål med nötter å frön å smulat knäckebröd på.  eller gör en fruktsalad:)  

kvällmat grodda bönor. dom små gröna  mungo är min favorit ha på bröd eller i salad. bönmos på dom där vitastora bönorna tycker jag är väldigt gott med basilika och så kan man  riva äpple eller morot på

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Lustgas
2015-03-28 14:44
#4

Havregrynsgröt! Eller många andra sorters gröt också (förutom risgryn och mannagryn), men de går sällan lika snabbt att tillaga som havregrynsgröt. ;) I gröten kan du ha frön, nötter, bär, frukt (färsk eller torkad eller fryst), kanel eller gör något helt wild and crazy och ha i riven morot (morotskakegröt!) eller kakao och dadlar som sötning (chokladgröt, mumma 😍). 

Du kan också göra overnight oats, dvs gröt so du förbereder kvällen innan. Då är det bara att ha i lika mycket vätska (förslagsvis växtbaserad mjölk såsom mandel eller havre, eller åh, oatleys chai-havremjölk!) som havregryn tillsammans med valfri smaksättning och kanske lite kokos-/rapsolja, och låta det stå och vänta på dig på köksbordet. SÅ GOTT!

[Majbot]
2015-03-28 19:09
#5

Havregrynsgröt och ägg/äggröra på äggvita + ägg everyday.

Sealle
2015-03-29 22:17
#6

Jag äter fullkornsrågbröd med kalkon och gurka på morgonen. Kalorisnålt, gott och nyttigt 🙂 Jag måste dock ha något "ordentligt" att äta på morgonen för att inte må illa, kan inte äta yoghurt, gröt eller mjuka frukter.

Annons:
lisa90
2015-03-30 08:25
#7

Äter alltid ägg till frukost, antingen 2 kokta ägg med havregrynsgröt, äggröra på 3-4ägg med frukt eller fullkornsbröd med ägg på.

redheadgeorgeous
2015-07-22 09:16
#8

#6 Tack för tipset om att äta ett nyttigt bröd med kalkon och gurka, har känt att bara gröt på morgonen inte räcker så detta ska jag absolut ta till mig 👍

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: