Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 830 ggr
hannaj98
2015-03-02 22:59

Träna utan att gå ner i vikt

Jag vill som sagt träna utan att gå ner i vikt, vill snarare gå upp i vikt. Jag är 173 cm lång och väger ca 55 kg. Alla har ju olika åsikter om vad man "ska" väga. Men enligt min läkare vore det bra om jag gick upp lite och personligen tycker jag att jag skulle se bättre ut om jag gick upp lite i muskler iaf eftersom jag nu är i princip helt muskel lös och mig spinkig.

Så jag undrar, vad kan jag göra för träning utan att minska i vikt? 

Vill ha en ganska allsidig träning men med kanske lite extra fokus på mage och bröst. Vill helst kunna göra det hemma utan gym. Har en crosstrainer hemma. 

Tacksam för alla svar! :)

Annons:
taylor__lambert
2015-03-02 23:06
#1

muskler väger ju mer än fett så styrketräning i alla former är väl det bästa? Finns ju en hel del utegym vet inte om du har tillgång till det men jag tycker dom är super för att bygga muskler.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

noraa
2015-03-02 23:12
#2

gym skulle nog vara det bästa dock. att styrketräna med mer än bara ett par kilos hantlar liksom. och självklart glöm inte att äta mer mat också!

hellomissduh
2015-03-03 12:13
#3

Jag skulle vilja rekommendera ett TRX-band :)

hannaj98
2015-03-04 19:35
#4

utegym finns tyvärr inte nära där jag bor. Äter mycket gör jag redan. Jag har kämpat med att gå upp i vikt i flera år. För ca 3 år sedan var jag extremt smal. Tänker inte ens säga några siffror då det kan trigga vissa människor, men det var långt ifrån hälsosamt. Då fick jag inte träna alls på grund av min undervikt. Nu har jag äntligen kommit upp i en vikt som är hälsosam även om det fortfarande är mindre än vad jag "borde" väga. (Jag hade ingen ätstörning eller något, har bara alltid haft svårt för att få vikt även om jag äter.) 

#3 googlade lite på det och det ser jätte bra ut! tror jag ska köpa ett sådant. Tack för tipset :)

taylor__lambert
2015-03-04 20:31
#5

Testa parkour? Det bygger muskler samt ger dig smidighet och bra balans :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

hannaj98
2015-03-04 20:35
#6

Hahahhah asså jag är alldeles för feg och klumpig för det 😛 Hade antagligen brytit nacken första dagen. Även om parkour är något jag ÄLSKAR att titta på och tycker det är sååå coolt så tror jag inte det är något för mig ;)

Annons:
rasmussonsara
2015-03-08 09:52
#7

Det viktigaste då är att äta rätt, för att bygga muskler är det protein som är det viktigaste :)

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

freck
2015-03-08 18:53
#8

Jag kan onlinecoacha dig till en mer hälsosam vikt om du vill de?

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

Upp till toppen
Annons: