Annons:
Etikettskador-och-problem
Läst 722 ggr
Hannah86
1/31/15, 5:02 PM

Trötta ben!

Jag är konstant trött i benen och får mjölksyra för minsta lilla, så som ett par tramp på cykeln eller några ynka benböj. Har varit så här i över ett år nu och jag tycker det är jättekonstigt. Min spontana fundering var ifall det är en konsekvens av överträning, men det känns jättekonstigt om så skulle vara fallet. Jag tränar varierad träning max 3 ggr/veckan i form av bodypump, löpning, gympa mm. 

Har alltid haft väldigt starka ben i jämförelse med överkropp och jag är medveten om att mina ben får mer träning än min överkropp när jag tränar, men då benen är starka är det knappt något jag tänkt på. Nu senaste halvåret har jag dock försökt vila benen inemellan och fokusera mer på bål, armar osv, men benen är fortfarande lika trötta (även när jag inte tränat dem på ett par veckor). Någon som vet vad det kan bero på?

Som tillägg kan jag ju nämna att jag promenerar mycket (minst en timmes rask promenad varje dag), men jag har alltid älskat att promenera och aldrig sett det som träning då det inte är alls ansträngande för mig. Är det mina promenader som gör benen så trötta? För mig låter det jättekonstigt…

Tacksam för svar!

Annons:
LoAEmma
2/5/15, 8:54 PM
#1

Hur är det med vätskan? Dricker du tillräckligt? Tänker även på tillskott av magnesium, fast jag är långt ifrån expert…bara funderar lite :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: