Annons:
Etikettskador-och-problem
Läst 963 ggr
powerade
2015-01-29 09:39

blåsor

i måndags å tisdag tränade jag thaiboxning.. i tisdags fick jag blåsor under fötterna.. typ på trampdynan där man stödjer foten ( om ni förstår?) Och det gör sviiiinomt kunde inte ens ha skot på mig när jag drog därifrån Så tänkte kolla om någon vet nån tejp som kanske skulle sitta någorlunda?

Annons:
Surpan
2015-01-29 09:44
#1

Kan du ha små strumpor liggandes vid sidan att ta på när ni gör specifika moment? Brukar jag ha när jag måste snurra mycket på fötterna. 🙂 Annars finns det ju sporttejp som sitter helt ok. https://www.apotekhjartat.se/mina-behov/traning--halsa/salvemed-sport-tape-2/

/Surpan

powerade
2015-01-29 10:04
#2

Risken är ju den att jag halkar omkull om jag har över tårna och allt, blir nog inte så himla bra:/ Ska checka tejpen:)

Surpan
2015-01-29 10:09
#3

#2 Sätt ett compeed plåster under foten innan träning annars? 🙂 Annars är det bara att härda igenom, man vänjer sig ganska fort och huden hårdnar.

/Surpan

powerade
2015-01-29 10:12
#4

Dom olåsterna brukar sitta värdelöst dåligt på mig faktiskt:/ Lite svårt att härda när det blir ett typ skavsår, förut hände det att de fylldenfylldes fullt med blod och så får då jag svårt att gå för vill inte klampa sönder blåsorna

Upp till toppen
Annons: