Annons:
Etikettskador-och-problem
Läst 700 ggr
[134643]
2015-01-23 21:59

Domningar

Hejsan! Tänkte kolla ifall någon här har någon aning om varför mitt ansikte/händer/fötter domnar bort vid träning.. Jag löptränade en del förut och då kom domningarna efter löpturen. Känns jätteskumt i ansiktet och ibland domnar händerna och fötterna bort också. Tog sen en lång paus i tränandet, men har nu tagit upp simning istället. Och samma sak händer efter att passet är avklarat. Känns lite småläskigt när ansiktet försvinner haha. Kan det vara så enkelt att jag får för lite syre när jag tränar? Eller kan det vara något annat, nå nerver i kläm eller något? kan ju även tillägga att jag får migrän ibland, och då domnar också lite kroppsdelar bort om det kan ha någon koppling med träningen. Någon som har någon tanke om det hela? ^_^

Annons:
Tjeja
2015-01-23 22:09
#1

Tycker du ska gå till läkaren och be om en remiss till neurolog! Det kanske inte är mer besvärande än en obehaglig konstig känsla nu, men om du inte kollar upp det kan det ju vara något som blir värre i onödan framöver.

Kan ju vara vad som helst från en nerv som ligger i kläm till  vad som helst.  Nervpåverkan är viktig att kolla upp!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

lillan-65
2015-01-24 12:26
#2

hej, ja tyker med du kan prata med en nevrolog, ja har det bara på ena sidan (venster), har med annat på venster sida men endå är det INTE okej o ha det så. Om ja får nåt bra tips av min läkare (nevrolog) nesta vecka kan ja skriva tipset till dej.  Det ja skule vilja undra från dej (med sifrorna) är OM du kener när du dushar att strålarna jör ont o att det med blir obehaglig kensla om du blir klappad på huden??? Tacksam för svar.

[134643]
2015-01-24 12:37
#3

#2 Halloj! Nej, jag har inte ont av vattenstrålar eller klappar. Om du får några tips får du gärna skriva det här! Jag har ett möte med skolsköterskan nästa vecka, tänkte kolla med henne om hon har några idéer eller ifall hon kan skicka vidare mig någonstans. Tack för svar iaf ^_^

Upp till toppen
Annons: