Annons:
Etikettövrigt
Läst 1137 ggr
Mammalivet
1/16/15, 4:47 PM

Tampong vid träning? X

Hej! Ska till gymet nu på måndag och funderar lite. Min mens kommer komma imorgon. Kan man ha tampong på spinning? Ska cykla i kanske 1,5 timme och undrar om detta är ett bra allternativ? Binda kan ju synas att man har. Ni tror inte den kommer läcka? Tack på förhand

Annons:
Aleya
1/16/15, 4:55 PM
#1

#0 har aldrig märkt när någon har binda. Jag skulle ha iaf ett komplement till tampongen. Kan blöda igenom.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Scorpio97
1/16/15, 5:19 PM
#2

Man kan blöda igenom både binda och tampong, det beror på hur mycket man blöder och om det sitter rätt. Jag tror inte någon reagerar på om du har binda, så om du föredrar det tycker jag du ska ha det. Men du kan ha tampong också.


//Jessie

hjartelyckanskaniner
1/21/15, 1:00 PM
#3

Jag tränar med tampong på varje pass när jag har min mens. Så det är inga problem! Nu har jag iofs P-stav så jag får inga större blödningar, men allt beror på hur man själv har det. Tränar iofs inte spinning, men cyklar då och då med landsvägscykel (samma typ av sadel som på spinning) och har ändå cyklat i x-antal mil utan problem. Mer än ont i gumpen :P. Annars är det tung styrketräning, löpning och simning som gäller :)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Candela
1/21/15, 7:35 PM
#4

Har du använt tampong tidigare? Det är viktigt att ta rätt storlek.. Större ju mer man blöder, annars läcker den.  Jag tror inte någon kommer lägga märke till ifall du har binda. I så fall får du väl välja en cykel som är längst bak i lokalen ;)

Upp till toppen
Annons: