Annons:
Etikettövrigt
Läst 576 ggr
eric970
12/7/14, 11:17 AM

Behöver hjälp och råd!

Tjena! Jag känner att jag behöver dela med mig utav min trängs shcmea och kost, för att förbättra och få råd! Kan ju börja med att säga att jag nyligen har börjat träna regelbundet efter enbart har suttit framför dator. Mitt mål är att bli en ny person 2015, vilket jag inte tänker ge upp. Mitt mål är att få någon vältränad kropp, skulle nog säga ungefär som Justin Bieber. 

Min kost:

Frukost: Havegrynsgröt, kaffe (ett måste), 3 dl mjölk och två ägg.

Mellanmål: 3dl mjölk, två knäckebröd med smör och kalkon, någon frukt.

Lunch: Kolhydrater ca 2-3dl (Makroner, Spaggetti, potatis etc, borde det vara fullkorn?), med köttbullar eller något likande. Med grönsaker. Äter oftas enligt tallrskmodellen men dem dagarna jag tränar tar jag extra mycket av kolhydraterna.

Mellanmål; Banan och mjölk.

Middag: Något i den stilen som lunchen.

Träning

Efter: Tre ägg/proteinpulver

Kvällsmat: Kvarg med hallon.

Ser detta bra ut? Försöker priortera så bra jag kan då jag fortfarnade bo hemma och har skola.

Borde jag äta samma sak dem dagarna jag inte tränar? Borde jag tänka på något då?

Mitt tränings schema:

Jag tränar alltså; Måndag, Onsdag, Torsdag, Lördag. 

När jag tränar "hemma" kör jag följande:

reverse crunch -15 rep

toe touches -15 rep

plank -15 sec

Med två repetioner (1-2 minuter vila)

Standard (15 reps)

Wide (15 reps)

Wide: hands pointing out (15 reps)

Close (15 reps)

Hopping (15 reps)

Med två repetioner (1-2 minuter vila)

När jag kör på masiker blir det lite allt mycket. Jag fokssuera alltså mest på överkroppen. Ser det bra ut? Behöver verkligen råd känner jag! 

Jag väger: 60.4 och är 170 lång.

Annons:
[Majbot]
12/7/14, 11:45 PM
#1

Träna hela kroppen, du kommer annars få en obalanserad kropp = du kommer skada dig och få ont.

[Majbot]
12/7/14, 11:47 PM
#2

Ser att du äter väldigt mycket kolhydrater och inte så mycket protein, öka ditt proteinintag, exempelvis stek ett par ägg med någon deciliter äggvita på morgonen, ät kyckling/fisk/annat kött till lunch och middag. När du säger köttbullar förmodar jag att du äter färdiga köttbullar, typ felix eller?

Hur är din kroppskomposition i dagsläget? Svårt att ge råd utan att veta det.

Upp till toppen
Annons: