Annons:
Etikettkonditionsträning
Läst 1616 ggr
lillan-65
2014-11-02 16:51

Sjuk och träning

Hej, ja har legat i inflensa en vecka o i dag kende ja att det entligen börjat venda o bli bettre. Haft problem med luftvägarna med under inflensan (brukar ja inte). MEN det ja undrar är HUR lenge brukar NI venta med o träna ijen efter en inflensa??? Just nu kens det som jag komer o vara "halvdassig" en vecka till men ingen feber lengre. Jag kenner att det blir lång tid utan träning o orolig att min konditjon ska försvinna om ja ventar för lenge.  Vårdcentralen tyckte ja skule venta yterligare en vecka. Så HUR brukar NI jöra. Tacksam för svar.

Annons:
VildaVittra
2014-11-02 16:54
#1

Det finns viktigare saker än konditionen (som dessutom snabbt återhämtar sig när du väl börjar träna igen) och det är ens långsiktiga hälsa. 

Vänta med träningen tills du är helt återställd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

lillan-65
2014-11-02 18:28
#2

Tack för svar. Kansje ja ska venta då. O jag har ijentligen inte så myket ork eftersom ja med har epelepsi o haft anfall i veckan (bruka bli så vid infektjon i kroppen o det tar med på orken). MEN på mitt papper står det tränign o då blir allt kaos o ja vet INTE vad ja ska jöra istellet. Men det får vel bli vila då (som ja är trött på nu). Men tack endå för svar.

VildaVittra
2014-11-02 18:42
#3

Det finns alltid något att göra, som att putsa silver eller sortera fotografier på datorn. 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

lillan-65
2014-11-03 13:57
#4

Vile bara beretta  att  jag har INTE konditjonstränat i dag men jort "plankan" "sit ups" och balansövningar o knä övningar (inget jobbit) MEN det kendes bra o försöka koma in i sina vanor ijen. Tenker jöra deta hela veckan o venta med konditjon tills nesta vecka. I moron tenker ja med gå o jobba, börja kenas helt okej nu (lite infekjon kvar men det går åt rett håll. O tack för tipset men inget AV DET jillar ja o jöra. Men tack endå 🙂

TerriZue
2014-11-10 14:20
#5

Jag fick ett tips av en läkare en gång och det har jag verkligen tagit tillvara på. Gör som småbarn: kör så mycket som kroppen klarar av. Det finns ingen fastställd tidpunkt efter sjukdom då du kan börja träna, det är så individuellt och beror på så otroligt många olika faktorer att det är omöjligt att säga exakt hur länge man ska vänta. Självklart ska man aldrig ge sig ut och träna hårt om man är ordentligt sjuk men håller man på att återhämta sig och känner att kroppen klarar av lite lättare träning är det bara att köra på. Gå helt och hållet på känslan. Skulle det vara så att du går ut för hårt och känner genom halva träningspasset att du tar slut är det bara att bryta då, då har du ju ändå kört så långt som du orkade just den dagen. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[Wraith]
2014-11-10 14:31
#6

Min gräns för träning är halsont och/eller högre feber, då tränar jag inte, rent livsfarligt speciellt vid halsont. Jag ska även ha bra luftvägar, dvs inte svårt att andas. Annars känner jag efter om jag orkar och tränar lugnt och sansat, ingen överdrift och kör kortare pass.

Annons:
TerriZue
2014-11-10 14:48
#7

#6 Samma här, feber och halsont betyder noll träning för mig (om inte halsontet beror på att man gapat sönder stämbanden under en konsert :P), förutom det kör jag på så mycket som kroppen känner att den klarar av. 

Tack och lov att jag inte är sjuk oftare än vad jag är. Att inte få träna är rena mardrömmen för mig! :O

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

lillan-65
2014-11-11 21:29
#8

tack för tipsen 🙂ja kener med att det är viktit för mit humör o träna för o kena mej mer glad.  Nu är ja netsan frisk o tränar nestan som vanlit nu.

Upp till toppen
Annons: