Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 741 ggr
ljungensjenka
10/18/14, 9:41 PM

Det här med träning?!

Hmm, ja. Jag är normalviktig och relativt lång (174cm) och vill absolut inte gå ner i vikt (slank kroppsform) men hade gärna byggt mer muskler. Speciellt rumpa och lår då jag är välmusklad men vill ha "hårdare"(?) muskler. Just nu så rider jag 1-3ggr/veckan, powerwalkar ca 1h(7-8km) 3 ggr/veckan och gör ca 30 squats/dag. Vad mer kan man göra? Har funderat på att börja gymma tillsammans med min storebror men det har inte riktigt funnits tid till det… Så, finns det något speciellt/mer man kan göra eller?

Annons:
ljungensjenka
10/18/14, 9:44 PM
#1

Glömde skriva: Är 14 år gammal. Är medåtalade skolidrotten 2ggr/vecka där jag försöker trämassefabrik hårt som möjligt.

Inkanyezi
10/18/14, 9:50 PM
#2

Antingen har du något oönskat program, eller en ifyllningsfunktion som löper amok…

[Murvel]
10/18/14, 9:54 PM
#3

Medåtalande skolidrotten och försöker trämassefabrik? Autocorrect? 😊

Eftersom du har ont om tid och bara är fjorton (alla gym tillåter inte åldern) så skulle jag vänta med gym. Powerwalkingen kanske kan bytas ut mot det som kallas "body weight fitness"? Att träna styrka utan vikter, tex dra sig upp mot föremål, stå i plankan med mera. 

Vill även tillägga att du inte bör lägga för hård press på dig själv 🙂Jag vet inte anledningen till att du vill ha hårdare muskler, men det finns allt för många ideal som tjejer lägger på sig själva och varandra . Träning ska vara kul - inte ett tvång för att känna att man duger - och man måste tillåta sig själv vilodagar för återhämtning. Du tränar redan  mycket, och är i den åldern där många faller för osunt grupptryck om hur perfekt sexig man ska vara för att kunna få en pojkvän/flickvän… Det är bättre att ta hand om sig själv :)

Lycka till med träningen!

ljungensjenka
10/18/14, 10:02 PM
#4

#2 skrev för snabbt och missade mellanslag = iPaden ändrar bäst den kan ;) #3 är inte sugen efter skönhetsidealet (superslim och typ anorektisk) utan mer att bli nöjdare med mig själv och hur jag ser ut. :)

Upp till toppen
Annons: