Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 1268 ggr
nobuttgirl
2014-10-17 18:35

Gråter över min rumpa varje dag hjälp

Jag vet verkligen inte vart jag ska vända mig till, och till vem längre.. Så jag testar att fråga här, hoppas verkligen någon kan hjälpa..

Min rumpa har verkligen varit mitt livs största komplex så länge jag har levt, ända sedan jag kom in i tonåren och man blev fixerad vid sin kropp har jag alltid gråtit över den i provhytten, när jag varit med mina vänner på stranden som har betydligt mycke finare, och jag har alltid försökt ignorera och tänkt att jag kommer över det och kommer kunna acceptera..

Men nej, för nu på senare tid så är det sån jävla tjat om rumpr överallt på media och irl att man kan inte undgå att bli påmind om vilket arsle man har, jag försöker att inte tänka på det men det är så svårt när jag inte kan hålla på med en kille jag gillar bara för jag inte trivs med min röv! Får mig att vilja ge upp på våran relation för jag vill inte visa honom och göra han besviken. Ja kan inte leva ett normalt liv för jag undviker att göra aktiviteter eller grejer där jag kan råka visa min röv, går alltid me långa tröjor även fast jag är obekväm i dom. Överallt på stan dras mina blickar till tjejers rövar och jag känner bara hur avundsjukan får mig att vilja gråta och skjuta mig själv.. Inte bokstavligen då men, ni kan förstå hur allvarligt deprimerad jag blir över de här? 

Dom alternativen jag har är att, fortsätta leva olycklig i min ensamhet och undvika träffa killar eller göra saker jag vill pga min röv, eller ta tag i saken och träna upp en.. men jag har NOLL kunskap vad gäller träning, jag är verkligen ingen träningsmänniska alls och  vet fan inte vart jag ska börja.. visst, ett gymkort kan vara en bra början, men sen då? vad gör jag på gymmet..

snälla hjälp orkar inte mer..

Annons:
MjauMu
2014-10-17 18:47
#1

Vad är "felet" med din rumpa då anser du? Är den för stor? För platt? För mjuk? Eller vad?

nobuttgirl
2014-10-17 18:52
#2

för platt, mjuk, hängig, slapp, dallrig, ingen form eller put alls .. ja är dock smal och nöjd med resten av kroppen

[Murvel]
2014-10-17 21:54
#3

Gör utfall och squats 8googla om du inte vet vad det är). Gör det envetet och korrekt med någon/några vilodagar i veckan.  Det behöver du inte gym för, men gym gör det roligare (tycker jag) och ger snabbare muskler pga vikter. 

MEN det är inte normalt att vara så negativt fixerad vid en kroppsdel. För det är skillnad på att vara lite missnöjd över/vilja förbättra en kroppsdel och att ha rejäl ångest och konstant fixera över en kroppsdel.  Risken är att du tränar och ändå känner att den inte duger, att den blivit din "nemesis". Om så är fallet så behöver du nog snarare mental hjälp. Tror att den duger precis som den är, men att träna och göra ännu snyggare kan vara kul ändå :)

nobuttgirl
2014-10-17 23:30
#4

Jag vet om att de finns utfall och squats, men dom kan väl inte vara dom enda övningarna man gör på gymmet?? och jag vet ju inte ens hur man gör med kosten, dessa proteinshakes vad man har dom till .. har noll koll

och ja jag får ångest över min röv men de är för mitt liv har blivit så begränsad tack vare den så det är svårt att inte få det !

RobinEH
2014-10-18 00:15
#5

Ju mer desto bättre gäller inte alltid. Knäböj och marklyft är tillräckligt, och vill man ha med utfall så går ju det. Det krävs inte tio istället för två-tre övningar för en muskelgrupp för att den skall växa. 5-8 repetitioner och 3-5 set per övning varannan dag kommer att ge resultat.

Vad gäller kosten så behöver du äta tillräckligt för att inte minska i vikt. Mer än så behöver du inte tänka på direkt. Proteinpulver har man om man har svårt att få i sig protein från övrig kost eller vill ha med sig något enkelt att konsumera efter gympasset.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

MagArne
2014-10-18 07:08
#6

Försök att införa vardagsmotion så att du automatiskt rör dig varje dag. T.ex. gå eller cykla till jobb/skola. Ta med träningskläder och spring hem? Ett gympass i veckan och resten av tiden i TV-soffan ger ingenting.

Sen tror ju jag att det finns trevliga killar som tycker om din rumpa med.

Annons:
Upp till toppen
Annons: