Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 8559 ggr
srebecca
10/15/14, 1:39 AM

Hur ska jag få min rumpa tight igen? (Bild!)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag är 20 år gammal. Jag har alltid varit underviktig och slank till för ett par årsedan. Mina lår och rumpa har plötsligt blivit mer "slapp" och trivs verkligen inte i detta. Mitt självförtroende har nästan försvunnit.. Jag behöver råd till hur jag ska tighta till min kropp igen. Har precis köpt mig ett gymkort och kört två benpass med lite styrketräning, ingen cardio. Tack så länge!

Annons:
RebeccaG
10/15/14, 2:20 AM
#1

Det finns något som heter 30 day squat-challenge. 
Funkade skitbra för mig👍
När de 30 dagarna är slut så fortsätter jag bara att köra på dagligen😎

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Roamer
10/15/14, 6:41 AM
#2

Benböj och utfall är väl en bra början, även om jag personligen inte ser något fel med din kropp.

HelenaLilly
10/15/14, 7:00 AM
#3

Det jag har läst mig till (vill också forma till rumpan lite) är att tyngre träning "putar" till det lite och är jätte bra om man vill ha lite större rumpa. Är målet tightare rumpa är mindre och lite lättare träning bättre. Tex rumplyft, donkeykicks och "kissande hunden". Jag kör oftast de två senaste med ankelvikter på för lite extra tyngd :) Lycka till!

Pauliine
10/15/14, 11:39 AM
#4

Precis som ovan nämnt: tyngre träning ger putandet. Jag kör bara tung träning och knappt några "squats" - endast som uppvärmning.

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Pauliine
10/15/14, 11:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

För att tydliggöra så är nog mitt ass de bästa jag har med den taktiken :)

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

[Murvel]
10/15/14, 12:42 PM
#6

Bygga muskler, dricka vatten, träna kondition om man vill bränna fett. Squats är SUPERB för att bygga muskler och därmed "tighta upp", men då med stång och inte enligt någon viral squat challenge med body weight och ändlösa repetititioner. Utfall är också bra för lår/rumpa men squats är rätt överlägset om man gör dem rätt (jag kan tyvärr inte squatta ordentligt så jag kör utfall).

Men det är inget fel på din rumpa. Om ditt självförtroende sitter i storleken på dina lår - som är fullständigt normala - så behöver du hjälp!

Annons:
RobinEH
10/15/14, 4:32 PM
#7

TS råkade publicera en dubblett av tråden. Följande är kommentarer från den andra tråden: #1 av: Rorvers 2014-10-15 01:11 Kör på med benpassen! Benböj, benpress osv. Det tar mest om du har vikter och kör hårt, så kämpa inte på med kissandehunden eller liknande om du gör den. Ska du köra cardio kan du tex gå på spinning då det fokuserar på benen + bränner fett bra. Då jag kör cardio hemma brukar jag hitta en brant backe och göra utfall i den. Men kom ihåg att träna alla delar av kroppen och inte bara ben :) Gym brukar ofta ha mycket utbud på pass som tränar hela kroppen. Känner man sig osäker på övningarna så kan du träffa en pt och det finns många träningsscheman och övningar om du söker på internet! :) lycka till #2 av: Murvel 2014-10-15 12:46 bra svar ovan

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

srebecca
10/15/14, 4:42 PM
#8

Jag promenerar några kvällar i veckan, det är den cardion jag kör på just nu. Jag har kört squat, både utan stång och med stång. Förhoppningsvis blir jag tillräckligt stark snart så jag kan köra med vikter. Jag kör benpress, men både två och ett ben. Upplever att detta bränner bra i rumpan och benen! Utfallssteg provade jag i måndags och det brände på rejält, har fin träningsvärk i rumpan nu. Har man träningsvärk i rumpan har man väl gjort rätt antar jag?.. När jag är på gymmet kör jag verkligen allt jag har, kanske lite för hårt för träningsvärken har hållt i sig i ca 5 dagar, alltså blir det bara ett ben/rövpass i veckan.. :/ Det har helst vill ha bort är den slappa huden. Tycker låren ser rynkiga ut där bal och även vid sidorna bredvid rumpan.

srebecca
10/16/14, 12:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Så här ser jag ut framtill. Inget jag är speciellt missnöjd med här, det är baksidan jag tycker blivit slapp och rynkig.

[Outlawly]
10/17/14, 4:13 PM
#10

Ligga på rygg med knäna böjda rakt upp och hälen så nära rumpan som möjligt och pressa upp baken. Sen stå lika som Kissande hunden men lyfta hälen upp mot taket rakt bakåt och pressa. Det brukar kännas :) Hoppas röva din lyfter sig :)

[Majbot]
10/17/14, 5:20 PM
#11

Tung styrketräning och sprints is key, skulle jag säga. Med övningar som aktiverar sätet; utfall, knäböj, raka marklyft, marklyft.

lovemysack
10/27/14, 9:06 PM
#12

Vad är "tung" träning?

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

RobinEH
10/27/14, 10:51 PM
#13

#12

Personligen skulle jag säga att tung styrketräning handlar om vikter kring >90% av RM med RPE >9. Problemet blir ju att vi då talar mer om tyndlyftning, vilket jag inte tror syftas till här. Således skulle jag snarare tro att "tung" styrketräning syftar till vikter kring >75-80% av RM med RPE >8.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Annons:
lovemysack
10/28/14, 4:54 PM
#14

Men hur tränar man tung träning för rumpan då?

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

[Majbot]
10/30/14, 10:11 PM
#15

#14 Tung träning innebär väl i regel att man tränar för att höja sitt 1 rep max i exempelvis knäböj och marklyft(båda dessa involverar rumpan mycket), dock är det svåra övningar teknikmässigt så det tar tid ^^

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: