Annons:
Etikettkonditionsträning
Läst 904 ggr
Scorpio97
10/13/14, 5:49 PM

Simma - Äta först eller inte?

Brukar åka och simma på söndagsmornarna, och eftersom jag inte är mycket för frukost i vanliga fall så brukar jag inte äta något innan. Äter i regel ganska sällan, vilket gör att jag är van vid att äta mycket när jag väl äter. Dom gånger jag har provat har jag ätit för mycket och då känner jag mig tung och tycker det är jobbigt att simma istället. Simmar 1000m på ca en halvtimme, så det är väl typ medelträning antar jag? Brukar äta något litet när jag kommer hem, och sedan middag några timmar senare. 

Är det dumt att inte äta något innan? Kan det "förstöra" träningen?


//Jessie

Annons:
VildaVittra
10/13/14, 5:51 PM
#1

Äta lagom först. Det där att man inte ska äta innan man simmar är gammal skröna. Så satsa på något litet men kaloririkt, som en banan och en knäckemacka eller så. Eller drick en smoothie.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Scorpio97
10/13/14, 5:53 PM
#2

Problemet är att jag har väldigt svårt för att hitta något lagomt att äta på morgonen. Knäckemacka tycker jag är väldigt äckligt, så det får jag inte i mig annars heller. Frukt verkar tyvärr inte min mage klara av när jag nyss har vaknat, det måste gå några timmar först.


//Jessie

VildaVittra
10/13/14, 5:55 PM
#3

En smoothie på yoghurt och mynta då? Eller yoghurt, vitlök och lite salt? Det måste ju inte vara sött.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Scorpio97
10/13/14, 5:57 PM
#4

#3 Yoghurt och mynta låter okej. Finns det att köpa mynta som krydda, eller måste man köpa färsk i så fall?


//Jessie

VildaVittra
10/13/14, 6:00 PM
#5

Det brukar finnas som torkad i alla fall i invandrarbutiker. Annars är den ju vansinnigt lättodlad och härdig, för kommande odlingssäsong.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Scorpio97
10/13/14, 6:01 PM
#6

Okej, får kolla upp det då. Sen är jag inte helt säker på att min mage tål yoghurt på morgonen heller, men blir det bara en gång i veckan så kanske det går bra ändå. 

Tack för tipset!


//Jessie

Annons:
VildaVittra
10/13/14, 6:03 PM
#7

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Scorpio97
10/13/14, 6:06 PM
#8

Kan tyvärr inte beställa från nätet, men det borde ju gå att hitta i nån butik här i stan också.


//Jessie

VildaVittra
10/13/14, 6:07 PM
#9

Du kan ju höra efter på hälsokostaffärer också och om dom inte har, så kan de säkert ta in.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: