Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 1268 ggr
SimsBrooke
10/13/14, 12:03 PM

Gå promenad först eller äta först?

Vad är egentligen bäst, att gå på en morgonpromenad först eller att äta innan man går ut på promenaden? Jag ska försöka gå ut nu denna vecka då jag har svårare att komma till gymmet då jag jobbar eftermiddag.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Fridaaaa
10/13/14, 12:10 PM
#1

Jag äter alltid minst 1-2 timmar innan promenad för att få energi. Inte märkt någon skillnad om jag går före eller efter mat 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Outlawly]
10/13/14, 5:25 PM
#2

Vad jag har läst går det bra att ta en lättare promenad innan frukost. Men om du ska gå långt och hårt rekommenderas en lätt förtugga

Pauliine
10/15/14, 12:02 PM
#3

Kör innan frukost om det är i förbränningssyfte och ät en bra riklig frukost efter, det är mitt tips. När du ätit är magen upptagen med att processa maten och det kan lätt bli jobbigt med dubbel ansträning om det är nära inpå (Våra kroppar är alltid inställda på vila direkt efter mat, därav "matkoma"). Självklart går det bra efter frukost också om du mår bättre av det, men rent historiskt är vi ämnade att jaga för att sedan äta födan vi fångat if you get me ;-D

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

SimsBrooke
10/15/14, 12:27 PM
#4

#3 Jag är ute efter att gå ner i vikt =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Fridaaaa
10/15/14, 12:28 PM
#5

Jag går ca 1-2 timmar efter frukost. Äter sällan mycket till frukost dock. 
Men när jag gick innan frukost hade jag inte samma energi & ork samt inte då märkt någon skillnad sedan jag började gå efter frukost. Tror man får testa sig lite fram vad som passar en själv 🙂
(med gå ner i vikt-syfte främst)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Murvel]
10/15/14, 12:47 PM
#6

Det är rätt liten skillnad i förbränning, så i min mening är det en smaksak. Det alternativ som får dig att göra av med mest energi (ta i mer/gå längre) under promenaden utan att må dåligt hade jag valt!

Annons:
Carvecomp
10/18/14, 10:03 PM
#7

Det är nog rätt marginellt med Fettförbränning innan eller efter frukost. Den skillnaden märker du inte av. Gör det du trivs bäst med.

Att gå innan frukosten kan ge en mer peppande känsla, medans om du promenerar med energi i kroppen orkar du mer = förbränner mer. Men någon timma efter intag av måltid isf.

Kadoor
10/31/14, 8:33 PM
#8

Det där är nog individuellt. Själv kan jag inte träna innan frukost, mår pyton eftersom att jag ofta mår väldigt illa när jag blir hungrig. Har försökt träna innan jag äter frukost förut, men kan verkligen inte koncentrera mig om jag inte har fått mat i magen ungefär 1-2 h innan träning.
Men om du tror att du kan det så kör på! :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: