Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 745 ggr
[jitterbop]
2014-10-12 12:01

Styrketräning trots halsont?

Har haft ont i halsen/tjock i halsen de senaste 2 dagarna, har inte ont på dagarna, bara på natten och när jag vaknar.Vågar jag träna ändå? Inga konditionspass för det vet jag att jag inte fixar när det känns såhär, men lyfta lite vikter då?

Annons:
Agnez94
2014-10-13 17:53
#1

Sover du med öppet fönster?

[jitterbop]
2014-10-13 19:10
#2

nej?

Pauliine
2014-10-15 12:24
#3

Ja (dont hate!!), jag kör på ändå.. Så länge du inte involverar konditionspass utan kör tungt så att inte hjärtat blir anfått utan så det är musklerna som jobbar bör det inte vara något problem om du har symtom bara på natten. Sen är jag en sånhär som kör i alla väder å alla dagar så ja… De flesta icke tränande människorna skulle rekommendera att hålla dig borta från träningen men då har dem inte hur beroende man faktiskt kan vara av träningen i åtanke :)

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

[Murvel]
2014-10-15 12:51
#4

Jag skulle avråda dig från att träna. Pulsen går upp även när du lyfter vikter och det är väl förtjänt med några rest days när kroppen eventuellt mår dåligt. Rör dig (typ promenera) eller gör lite lugn yoga, drick vatten/te och ät extra bra så kommer du inte känna dig lika "svullen" av att inte träna.

[jitterbop]
2014-10-18 11:48
#5

har vilat denna vecka förutom promenader å förkylningen är nog borta om nån dag

Upp till toppen
Annons: