Annons:
Etikettkonditionsträning
Läst 952 ggr
Blanksteg
2014-09-14 16:27

Får håll när jag springer

Jag har precis börjat löpträna. Jag kör efter en "löparskola" som jag hittade på nätet, där man trappar upp löpträningen så att man inte kör för hårt redan från början.

Hursomhelst, jag får dock håll efter ett tag vilket gör att jag inte kan jogga/springa så länge. Försöker ha ett lägre tempo då, men det hjälper inte så mycket.

Beror hållet på att jag är otränad? Eller kan det ha att göra med kosten och vätskeintaget? Jag ser till att inte ha ätit på 2 timmar före löprundan. Och jag dricker vatten innan, men inte så mycket. 

Kan man äta ett litet mellanmål kort före löprundan utan att drabbas av håll?

Annons:
Nelley
2014-09-14 16:29
#1

Fortsätt springa och kläm på en sten, efter ett tag försvinner det. För mej iaf :)

Bill&Bull
2014-09-14 16:50
#2

Jag brukar få håll om jag käkar något för tätt inpå löpningen. Bra att dricka innan dock för å fylla på. När jag får håll brukar jag se till å ta djupa andetag å då försvinner det. Viktigt att andas ordentligt när man springer

||My Love For Animals Is Immortal||

Blanksteg
2014-09-14 17:41
#3

Tack! :) Jag testade att dricka ca 2,5 dl vatten direkt innan jag gav mig ut, och fick inte håll alls under löprundan trots att jag tog i lite mer den här gången :)

[Oceansoul]
2014-09-16 21:43
#4

Brukar trycka med fingrarna där jag får håll och då brukar det släppa…Illamåendet är en annan femma så jag brukar vänta åtminstone 3 timmar eller träna på fastande mage (utöver en sked jordnötssmör och Aminosyror då)

NordicSunset
2014-09-21 08:39
#5

Jag har också det problemet, det är så hemskt att jag ens inte kan gå när det är som värst. #1 Varför hjälper det? Är det att man fokuserar på något annat? :)

Be the best version of you.

  • Zoella
Nelley
2014-09-21 16:45
#6

#5 Jag vet inte riktigt, men det är inget jag hittat på, det står överallt. Jag tycker det funkar.😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: