Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 4549 ggr
Fridaaaa
8/31/14, 5:31 PM

Få "tajtare" kropp

Snart gått ner de kilon jag vill, inte gått ner pga övervikt men gått ner till mina trivselkilon och lagt om till bättre kost för hälsans skull.

Vill komma igång med någon träning för att "tajta" till kroppen så att säga.
Gym & gruppträning är inget alternativ: Dyrt och ogillar att träna i grupp.
Hantlar är svårt för mig pga min vänsterhand (bröt ena fingret för knappt 2½ år sedan och gör ont efter en stund med hantel).
Youtubeklipp har jag kollat på, men känns inte så lockade/roligt av de jag sett (är ett antal som folk rekommenderat), viktigt för mig att träningen är rolig annars blir det inte av 😉

Just nu är det promenad med hundarna i olika "terränger" jag gör. Slänger in korta sträckor med joggning men jogga längre sträckor klarar inte mitt knä (inte med knäskydd heller).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Inkanyezi
8/31/14, 5:38 PM
#1

Du ska nog undvika joggning om du har problem med knäet. Sett från den ljusa sidan ger promenader ungefär lika mycket träning av i stort sett samma muskler.

Men lite grann hänger det på vad du menar med "tajtare", eftersom träning faktiskt ger utslag precis på muskelgrupperna man tränar. Om du vill få mer muskler på benen, bättre definierade, så är promenader och cykling bra, men det gör ingenting nämnvärt på andra ställen av kroppen, annat än att man förbättrar andning och puls och allmän förbränning.

Om du vill träna armarna, måste du träna dem, och samma med skulderparti, rygg och mage. Den kanske mest kompletta träningen är simning, men det hänger på precis var du vill tajta till din kropp. Ingenting annat än målinriktad träning ger effekt på mage och ryggmuskulatur.

Så fortsätt promenera, strunta i joggningen, och försök komma på precis vad du vill träna utöver allmän kondition, ben och hållning.

Arkan
8/31/14, 5:40 PM
#2

well, ibland handlar det inte om att processen ska vara rolig utan resultatet.

Fridaaaa
8/31/14, 5:44 PM
#3

#1 Vill inte ha synliga muskler som fitness t.ex men vill inte ha "sladdriga" ben, "sladdrig mage" utan en tajtare kropp helt enkelt  om du förstår hur jag menar? Man kan ju inte punktförbränna och är ju bra att träna igenom hela kroppen 🙂
Vill göra något annat än att promenera, ger inte så mycket resultat längre och ja vill kunna variera lite även fast promenaderna blir av varje dag (har hundar).

#2 För mig är det viktigt att träning är roligt, annars blir det inget resultat av det heller då träning inte ska kännas som ett tvång vilket det gör om det är tråkigt.
Och man måste ju inte följa såna videos heller för att träna/få resultat så 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

*~HamsterHamster~*
8/31/14, 5:46 PM
#4

Simning skulle nog passa. Muskler på axlar, mage, rygg, ben osv. Du tränar nästan allt och det ärotrolig skonsamt för leder;)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Fridaaaa
8/31/14, 5:48 PM
#5

#4 Funderat lite på simning men det kan bara bli någon dag i veckan tyvärr i så fall, visst bättre än inget såklart. 
För kommer vara väldigt lite i stan närmaste tiden nämligen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[TeamGolden]
8/31/14, 6:59 PM
#6

simning, zumba, intervaller, allmän styrketräning kanske skulle funka?`Jag slutade rida för ca 2 år sen efter att ha ridit hela mitt liv och jag tappade formen totalt, nu i somras bestämde jag mig för att göra något åt saken och ska börja simma igen regelbunden (simmade för 2 år sen också) och springer inprincip varje dag och gör zumba hemma framför TVN (har youtube inkopplat) det har funkat för mig väldigt bra nu ska jag inte våga säga att jag är tightare men flera har kommenterat att jag ser mer vältränad ut så hoppas det gett resultat, har ju dessutom bara tränat i 2-3 månader om ens det :-)

Och juste edit: Styrketräning - det roligaste som finns!!:-) tränar mest rumpan då jag tycker det är roligast och man ser mest resultat men tränar även ben, mage och armar har inte hittat bra rygg övningar än men snart ska nog ryggen bli bra också :-) Hur ofta man tränar får man ju välja själv men jag vilar en dag i veckan annars är det varje dag styrka+springning eller styrka+simning eller zumba

Annons:
Fridaaaa
8/31/14, 8:09 PM
#7

#6 Ja jag red med förr men tappade också formen samt gick upp lite sedan jag slutade med det plus slutade i skolan. Synd att det är så himla dyrt att rida annars hade jag börjat igen 😕

Simning har jag som sagt funderat på men blir max 1 gång/vecka som det ser ut nu. Springa kan inte göra så mycket pga knäet tyvärr. 
Zumba har jag testat någon gång hemma, men får leta upp ett bättre program än det jag testade 😛

Hur styrketränar du hemma på ett bra sätt?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inkanyezi
8/31/14, 8:18 PM
#8

Det finns massor av sätt att träna styrka, och man kan ta hjälp av mycket som man har hemma. Styrketräning gör man ju till en del isometriskt, statiskt, som att sitta i jägarsits eller stiga halvvägs upp på en pall. Armhävningar där man tänjer i mellanläget, eller att gå upp i valvstupstående och trycka ifrån med händerna tills man står rak. 

Ett sånt där litet hjul med två handtag på är ett rätt effektivt redskap för magmuskler, armar och skulderpartiet/bröstmuskulaturen.

Armhävningar, särskilt när man stannar och tänjer, och att gå upp i handstans från liggande, tränar det mesta av musklerna bortsett från benen.

Men om man tycker att det är tråkigt att träna, då vet jag inte riktigt…

Fridaaaa
8/31/14, 8:19 PM
#9

#8 Nja sån med litet hjul och handtag är värdelös tycker jag, mina föräldrar hade sån när jag bodde hemma 😛
Inte påstått att jag tycker det är tråkigt att träna.  Det vet jag inte vart du fått ifrån överhuvudtaget.  Hade jag tyckt det var tråkigt hade jag inte frågat från start och inte tränat & rört på mig överhuvudtaget vilket jag gör dagligen.
Frågade #6 hur h*n gjorde hemma på bra sätt 😉 Och vill helst utgå från färdiga program i så fall, inte köra på lite "vindförvåg" eller vad man ska säga. Sån är jag 🙂 Vill att det ska bli rätt från start.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

EvaLuna
8/31/14, 8:59 PM
#10

Vill oxå förespråka styrketräning. Otroligt bra för stabilitet i kroppen "tajta till" saker & ting, för humör & välbefinnande. Många tjejer är rädda för att de ska bli stora/bulkiga men jag skulle säja att om man tränar på träningsnivå & inte samtidigt äter typ tre olika anabola steroider behöver man inte räd för att man ska bygga FÖR mycke muskler.

En favorit som funkar hemma är ju plankan. Finns i ett oändligt antal varianter & mycke effektiv för mage men oxå för hela bålen eg.  Squats & marklyft är ju oxå kanon men då behöver du snart en skivstång. Kolla mer på nätet, du kan köra massa varianter av armhävningar t ex. Styrketräning is the shit!

Fridaaaa
8/31/14, 9:03 PM
#11

#10 Nej jag är inte "rädd" för att bli stor/bullig, skrev bara att det inte är det jag är ute efter 😉
Vet de som har synliga muskler (kvinnor) som inte äter steorider osv. Jag syftar nu på fitness och inte budibulders (stavning?).
Marklyft och med skivstång blir väl typ som med hantlar? Och det klarar som sagt jag inte av med vänsterhanden (inte råd/plats att införskaffa skivstång heller tyvärr).

Redan kollat på nätet… Men tack ändå!
Inte insatt i styrketräning alls heller, så vill ha ett bra färdig program att utgå ifrån. Finns de som gör fel på övningarna eller liknande också och ja inte bra för kroppen, gäller att det blir rätt. Men länka gärna till bra träningsprogram om du vet (utan hantlar/skivstång) där det krävs bara lite plats. (inte hittat något vettigt när jag googlat tyvärr.)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

EvaLuna
8/31/14, 9:53 PM
#12

Bra där! Jadå, jodå 🙂 Klart thjeter kan få stora muskler utan fusk men då måste de flesta träna galet hårt & va deffade som bara den. 

Trist med fingret…  Nej jag har inget direkt på lager tyvärr men en regel är stark mage (spänn magen genom övningen) & svanka lätt. Kom på en annan grej dock: utfall. Mkt bra övning för rumpa & ben. Har du möjlighet attt sätta upp en stång i nåt dörrhål? Chin ups e en otroligt bra övning som tar på stora delar av kroppen (rygg, axlar, armar, mage…). Galet jobbig men mkt bra.

Fridaaaa
8/31/14, 10:50 PM
#13

#12 Stång mellan två rum har vi uppsatt 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
EvaLuna
8/31/14, 11:25 PM
#14

Oh yeah! På't bara. Chin ups är fruktansvärt jobbigt i början. Du kanske bara orkar ett par stycken. Kör gärna "negativt" några ggr, dvs få hjälp upp & håll emot på vägen ner. Tänk på att undvika att gunga för mkt m kroppen. Stark mage!

https://www.youtube.com/watch?v=c8G0_NEJ-yA

Creepy snubbe men bra instruktioner. Kör hårt!

Fridaaaa
9/1/14, 9:16 AM
#15

#14 Tack ska kolla in det! 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Stephanie
9/3/14, 10:31 AM
#16

För att "tajta till" kroppen är det låg fettprocent och mer muskler som gäller. Fettprocenten påverkar du genom maten och träning, och musklerna får du genom muskelbyggande träning. Med promenader/jogging förbrukar du kalorier samt tränar främst ben/rumpa, men du får ingen tajt mage eller snygga armar av det. Så vill du få muskler så får du helt enkelt bestämma dig för någon träning som du tycker om/kan uthärda. Det finns inga genvägar eller enkla vägar 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Fridaaaa
9/3/14, 10:52 AM
#17

#16 Första stycket fram till "med promenader" vet jag redan om 🙂
Frågar här då jag har svårt att komma på en bra träning som jag gillar & kan utföra. Som sagt, träningen lär inte bli av så ofta om jag tycker den är pest & pina och för mig är det viktigt att träningen även är rolig. 🙂 
Så är också därför jag frågar kring förslag. För styrketräning är ju inte det enda som man kan göra för att tajta till kroppen 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eriikaa
9/3/14, 5:25 PM
#18

Du kan ju styrketräna med din egna kroppsvikt om hantlar/skivstång inte funkar? :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Fridaaaa
9/3/14, 5:33 PM
#19

#18 Inte insatt i styrketräning överhuvutaget så urkass på sånt där vad man kan göra osv, och vill som sagt ha färdigt träningsprogram om jag ska köra någon form av styrketräning, så det blir "rätt" så att säga 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
9/3/14, 5:38 PM
#21

Det är bara att googla på träningsprogram hemma och sedan välja ett som du finner intressant.

Fridaaaa
9/3/14, 5:41 PM
#22

#21 Har som sagt redan googlat. Men kom upp mest träningsprogram med hantlar/maskiner/joggning eller andra sidor utan färdiga program utan bara olika slags övningar som finns.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
9/3/14, 5:44 PM
#23

#22 finns ett enkelt program i #20.

Fridaaaa
9/3/14, 5:44 PM
#24

#23 Ja jag ska kolla in den bloggen, inte hunnit det. Men den kom inte upp när jag sökte. Ska se vad som finns där, tack

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
9/3/14, 5:53 PM
#26

#25 Den sidan har jag redan kollat in, tack ändå.
Likaså en sida som heter hemmaträning eller liknande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
9/3/14, 5:55 PM
#27

#26 Vad var det för fel på det programmet då?

Annons:
Fridaaaa
9/3/14, 5:59 PM
#28

#27 Kan inte hoppa hopprep inne, har inga trappor att springa i heller. (ett steg på trappan till ytterdörren är nog inte tillräckligt hehe)
Och inte den form av träningsprogram jag är ute efter riktigt, utan mer utförligt träningsprogram eftersom jag är nybörjare på det (bara kört lite i skolan för många år sedan).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
9/3/14, 6:03 PM
#29

Då passar det i 20.

Fridaaaa
9/3/14, 6:04 PM
#30

#29 Är de övningarna skonsamma gör knäna? (tänkte om du vet, kanske kört på det själv eller liknande)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
9/3/14, 6:07 PM
#31

Funkar för mitt dåliga knä. Dans däremot som jag älskar går inte alls bra.

Tyvärr påfrestar all träning av benen knäna på något sätt. Så man får börja med lite träning för att bygga upp musklerna.

Har du stora problem bör du gå till sjukgymnast och få övningar.

Fridaaaa
9/3/14, 6:09 PM
#32

#31 Okej ja då ska det fungera för mitt knä också 🙂

Har inga stora problem däremot gör det ont i knäet när det ansträngs, som när jag t.ex red eller om jag joggar (kan variera joggning med promenad, alltså tempoväxlingar). Kan inte "ruscha" iväg eller liknande, då gör det ont i knäet.
Varit på VC med knäet innan men de hittade inget fel på det konstigt nog och vet fler som ridit regelbundet osv som har/Harhaft samma problem

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[TeamGolden]
9/3/14, 9:37 PM
#33

tränar styrka med app ibland och då från Zen labs (?tror jag) samma tillverkare som C25K vad jag förstått, de övningarna är bra speciellt de för rumpan :-D

Vet inte hur pass skadad du är i knät men vad är det som inte skulle funka med jogging? Har själv nämligen ramlat av både häst och annat i mina unga dar och har ett knä som inte direkt är prima och i vissa fall kan man ju träna lugnt. Men vill inte uppmana till jogging om du skadar dig mer så bäst att fråga först tänkte jag :-) 

Och kanske gör jag fel som tär på kroppen men du är ju ung också och jag kör bara på för det mesta, tror inte min kropp lägger av för lite jogging trots att det gör ont ibland (då kan man springa lugnare nästan gå takt) meen som jag sa tidigare jag vill inte uppmana till träning om det kan skada dig jag är ju inte sjukgymnast :-) Vad sa de på vårdcentralen? Om det inte var något fel på knäet var det ''fritt fram'' att träna eller skulle du inte belasta det alls?

Fridaaaa
9/4/14, 9:05 AM
#34

#33 Kollat hos doktor och de hittar ingenting. Får bara ont i knäet när jag belastar det högre, jogga kan jag som sagt men bara kortare sträckor i taget. Det gör ont helt enkelt i knäet. Jag kan gå i rask takt, det fungerar bra. 

Nej de sa att jag får köra på med det som jag känner fungerar för knäet.
De kände & klämde på knäet, ingen röntgen men sträckte ut det och ja så som de "brukar" göra. Sedan då att jag skulle ha knäskydd om det kändes bättre.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[SophD]
9/9/14, 9:49 AM
#35

Kan det vara så att du är svag i knäet? Att du behöver jobba upp musklerna? För mig låter det så. Hade precis samma problem, gick till sjukgymnast och nu är det bra =)

Fridaaaa
9/9/14, 9:53 AM
#36

#35 Nja, hur kan ena knäet bli så pass svagare än andra? Eftersom det ena inte tränas/belastas mycket mer än det andra? Tror inte att jag är svagare där eftersom det gör ont vid högre belastning. Känns inte som det i alla fall.
Nej sjukgymnast blir det inte, inte mycket för att gå dit mer än absolut nödfall 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SophD]
9/9/14, 9:59 AM
#37

#36 Okej, du väljer själv! 😉 Jag hade också bara problem med det ena knäet, vänster… Men hoppas det blir bra i alla fall 🙂

Fridaaaa
9/9/14, 10:04 AM
#38

#37 Nope inget jag väljer, finns anledningar till att jag inte går till sjukgymnast mer än i nödfall.

Men har som sagt redan kollat det på VC och de sa att de hittade ingenting och sa inget om sjukgymnast heller.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
9/9/14, 10:59 AM
#39

#38 Man kan vara svagare i ett knä och det visar sig just genom smärta vid belastning.

Fridaaaa
9/9/14, 11:03 AM
#40

#39Skrev inte att man inte kan vara det alls. Skrev "så pass svagare", inte samma sak 😉 Men dåligt av VC att inte nämna något om det, eller ens nämna sjukgymnast i så fall.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
9/9/14, 11:05 AM
#41

Ibland får man ta saker i egna händer.

Jag tror att jag ska börja med sjukgymnast faktiskt. Trött på knäet.

Annons:
Fridaaaa
9/9/14, 11:06 AM
#42

#41 Inte lönt att gå till VC om man ändå inte får den hjälp man behöver. 
Men, sjukgymnast är som sagt bland det sista alternativen för mig (av flera olika anledningar). Så får försöka hitta bra övningar man kan göra hemma istället för knäet

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
9/9/14, 11:10 AM
#43

#42 Jag fick ju rådet av min vc, så det beror på var man går.

Ja du väljer ju själv om det är viktigt nog eller inte. Kanske fungerar träning för dig uran smärta och då behövs ju ingen sjukgymnast.

Fridaaaa
9/9/14, 11:15 AM
#44

#43 Sånt ska inte skilja. Men inte ovanligt att VC eller sjukhus inte ger rätt råd osv. (alltså inte bara till mig).

Du vet inte anledningarna till att jag inte går till sjukgymnast i förstavalen, så tycker inte du kan yttra dig om "viktigt" eller inte om saker du inte vet någonting om faktiskt.  Jag har mina anledningar (nej inte bortförklaringar) till varför jag inte väljer det i förstahand. Aldrig sagt att jag absolut inte kommer gå dit.

Ska även försöka hitta ett vettigt bra knäskydd också. Det jag har är sådär numera (gammalt).

Har ev hittat träningsprogram jag ska testa med. Sambon har boken av Paolo Roberto och tittade i den (inte kollat i den innan), och där fanns färdiga träningsprogram och mycket bra förklaringar hur man gör de olika övningarna 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
9/9/14, 11:21 AM
#45

Klart det skiljer. Är olika personer.

Uppenbarligen är det inte tillräckligt viktigt för dig eftersom du skrev att du endast går i akutfall. Jag struntar i vilja "anledningar" du har. Har ändå hört de flesta från ditt håll redan ;)

Fridaaaa
9/9/14, 11:31 AM
#46

#45 Såna extremt onödiga kommentarer undanbes. Du kan inte sitta och döma en person när du inte ens vet anledningarna! 
Enbart det som har med tråden att göra tack, inte massa onödigt struntprat. Sånt besvaras ej mer.

Inte sagt att det inte kan skiljas. Nej sjukvården i ett nötskal. Därför förlitar jag mig inte på dem eller sjukgymnast i förstahandsval. kan jag träna det hemma är det så mycket bättre. (samt att man slipper onödiga kostnader också om de inte är kunniga/bra).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eriikaa
9/9/14, 12:27 PM
#47

Hur kommer det sig att du inte förlitar dig på sjukgymnastik? Har du tidigare erfarenheter från det? Jag tror som föregående att du är för svag i knät och behöver bygga upp det. Tänk också på att smärta inte alltid behöver vara farligt. ;)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Honestyisdead
9/9/14, 12:31 PM
#48

#47 Just smärta i knän ska tas allvarligt.

Annons:
Eriikaa
9/9/14, 12:34 PM
#49

#48 - Beror såklart få orsaken till smärtan. Skulle det vara t.ex artros som är anledningen till smärtan, så är det inte farligt att det gör ont.

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Fridaaaa
9/9/14, 12:45 PM
#50

#47 Står i #46 varför 😉 Jag personligen har bara gått hos sjukgymnast när jag bröt fingret men inte annars. Jag går så lite som möjligt till sjukvården och eftersom jag redan varit på VC med knäet innan och de gav ingen hjälp så känner jag att det känns onödigt att gå dit en gång till när det inte är akut i den bemärkelsen eftersom jag kan ut & gå och sånt, alltså påverkar inte vardagen, är enbart om jag ska träna lite hårdare där det belastar knäet mer så att säga.
Nej smärta behöver inte vara farligt men det påverkar ju om man ska träna hårdare eller så. 

Men gärna åter till trådens ämne 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eriikaa
9/9/14, 1:54 PM
#51

#50 Okej, tyckte det var lite otydligt. Men men, du väljer ju själv såklart! Vi andra bara tipsar dig om vad vi tycker är bäst :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Fridaaaa
9/9/14, 1:56 PM
#52

#51 Bättre förklaring i #50 🙂
Jo vet det men jag anser själv att det inte är det bästa just nu för mig (förklaring bland annat i #50), utan ute efter hemmaträning, med träningsprogram och så, som "tajtar" till kroppen, inte sjukgymnastråd då jag känner som sagt att sjukgymnast inte är nödvändigt i nuläget utan tror personligen att jag kan träna upp det lika bra hemma som hos sjukgymnast 🙂 (knäet alltså)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Majbot]
9/9/14, 2:27 PM
#53

Om du inte kan tänka dig att gymma så kör hårda intervaller, vare sig det är hopprep/cykling/sprints eller simning spelar ingen roll men intensiva, korta intervaller följt med någon minuts vila kan hjälpa att tighta till kroppen.

Fridaaaa
9/9/14, 2:41 PM
#54

#53 Nej gym är uteslutet (även varit inskriven på gym innan men inget för mig).
Ok ska testa det 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bjallstal
9/10/14, 7:34 PM
#55

Har problem med båda mina knän, och ska bara köra på. Har reumatism och inget brosk kvar i knälederna. Enligt min läkare är det bara för mig att ösa på, det skadar inte mer och löpningen bygger upp musklerna runt knäet. Min mamma har också haft problem måltid löpning med sina knän, men efter två månader med smärta, försvann det helt. För att knäna byggt upp muskulaturen. Jag har joggat 8 km gråtandes, men. Det betalade sig för mig då jag numer inte alls har samma problem med knäna. Kollar du inte upp det, så pröva och jobba lite trots att det gör lite ont.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Fridaaaa
9/10/14, 7:35 PM
#56

#55 Som jag skrivit i tråden har jag redan kollat upp knäet en gång på VC. 
Ja jag kan småjogga då & då under promenad, småsträckor, sedan gå jogga lite gå, jogga lite osv.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bjallstal
9/10/14, 7:38 PM
#57

Kollade upp mina strulande leder(axlar och knän) ca 9 gånger på VC , 3 hos ortoped , 3 gånger på en idrottsskadeklinik och 2 gånger på akuten i fyra år innan jag fick rätt hjälp Vill man bli bättre måste man fortsätta kämpa och tjata. Annars får man leva med det helt enkelt

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Fridaaaa
9/10/14, 7:42 PM
#58

#57 Finns anledningar till att jag inte kan gå så mycket & ofta dit för att få hjälp till slut och ska inte behövas heller 😕 Och som jag skrivit också: Övningar de ger kan man göra hemma också. Och påverkar "bara" mig vid högre ansträngning, inte annars, och inte förräns nu jag kommit mig för att träna hårdare igen.

Men som sagt: Ute efter färdiga träningsprogram man kan köra hemma, som även då är skonsamma för knäna (och som inte innehåller hantlar). Eller annat träning man kan köra hemma förutom promenader,PW som jag kör nu 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: