Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 1194 ggr
lillan-65
8/17/14, 2:27 PM

Krosstrainer

Hej, ja brukar träna ungerfer 5 dagar i veckan o då kör ja cykling på distans ca 8 km o sen styrketräning. Men ja skulle vilja börja med min krosstreiner ijen o jorde för ett tag sen men får då ont i mitt knä ijen. Ja brukar få kortisonsprutor för det (hjelper bra) men så fort ja anvent mej av krosstrainern så får ja börja med tradilverktabletter. På vårdcentralen sejer min läkare att ja ska undvika krosstreinen (o det var lenge sen han sa), men ja kenner att ja har ingen lust o undvika det hela livet (visst cykling går med bra men ja har ingen lust o sluta helt med krosstreinen då det är roligare. Jag har med serskilda övningar för mitt knä (o balansen) som ja jör varje dag (kan fuska nån da ibland), övningar som ja fått av sjuksjymnasten o dom är vel bra men det botar ju inte knäet. Är det nån som har tipps på nån serskild styrketräning som kan jöra knäet bettre, så man klarar allt man vil??? Just nu går ja på tradiltabletter ijen 3 gånger om dan ( o då funkar det o träna) o ska snart bestella en ny tid till läkarn då tradilen snart är slut (alvedon hjelper inte). O har ja tur får ja en ny kortisonspruta istellet, men det hjelper ju med bara ett tag. Jag TROR att felet är en förslitning på mej o det svulnar sen har ja med slått idet en gång rejelt vid skidåkning. Tacksam för svar då träning är viktig för mej(o det fatar ja att den är för alla).

Annons:
lillan-65
8/17/14, 2:31 PM
#1

Ja kansje med ska tillegga att ja är noga med o stretcha ordentligt efter konditjons träning och innan styrketräning. År det rett o jöra så??? Anvender emj med av pilatusövningar.

Bjallstal
8/25/14, 12:12 AM
#2

Ring och prata med läkaren alternativt träffa någon ny och se vad dem säger är nog det enda rådet jag kan ge dig.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

lillan-65
8/25/14, 9:29 AM
#3

tack för rådet men NEJ,den läkarn ja har på vårdcentralen är bra, så det byter ja inte. Men ja har vart där ijen o ja skule träna 3 dar i veckan o simma eller promenad 1 dag o undvika krosstrainen HELT (tyver). Sen har ja fåt en ny verktabllett som ja snart ska börja prova (skule jöra uppehål 1 vecka på verktabletter). Det kens endå okej nu när ja vet HUR han menar o ja behöver ju inte sluta träna bara sluta med krostrainen.  Sen tykte han ja ijen skulle börja hos sjukymnasten o han skule prata med hene, fast sjelv tyker ja inte det är nödvendigt o sa det så där vet ja enu inte hur det blir.

Upp till toppen
Annons: