Annons:
Etikettträningstillbehör
Läst 4515 ggr
Nanna70
8/10/14, 3:47 PM

GEL-PHOENIX 6 eller ASICS GEL-EXCEL 33?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har sett två par löparskor som jag fastnade för vad gäller utseendet. Nu undrar jag om det spelar någon roll vilka jag väljer beroende på löpsteg? Kan jag egentligen välja vilka som helst av dessa två? När jag köpte löparskor förra gången gjordes en undersökning som visade att jag har ett neutralt löpsteg och då köpte jag asics , T37RQ står det på färgen och jag hur för mig att de även hette asics throne w? Jag har nu faktiskt beställt hem båda modellerna i ett par olika storlekar för att jämföra. Jag tänker ha de både till promenader och löpning.

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Annons:
Nanna70
8/10/14, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och här kommer den andra bilden!

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Nanna70
8/13/14, 9:12 PM
#2

Finns det verkligen inga synpunkter på dessa båda löparskor? Mvh Anna ☺

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Carvecomp
8/23/14, 4:43 PM
#3

Om du har ett neutralt löpsteg och båda skorna är anpassade för neutralt löpsteg spelar det ingen roll. Men ta absolut den som sitter skönast på foten. 

Jag testar säker 5-7 olika skor innan jag köper. Utseendet får gå sist… Men jag måste ha skor för överpronation.

Carvecomp
8/23/14, 4:45 PM
#4

Ett bra tips är att testa olika märken, skorna brukar skiljas åt mellan märkena. Om båda skorna är från Asics bör de vara uppbygga på ungefär samma sätt värt att testa andra.

Nanna70
8/23/14, 8:01 PM
#5

Tack för dina svar Carvecomp! Nu har jag valt, och det blev Asics GEL-PHOENIX 6. Jag måste säga att jag trivs jättebra med dem. Jag använder numera alltid de till och från jobbet samt till cykelturer och promenader.

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Carvecomp
8/23/14, 11:12 PM
#6

Va bra!👍 Jag lever också i mina löpardojor 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: