Annons:
Etikettstyrketräning
Läst 650 ggr
[Tilde]
2014-07-17 23:33

Hur gör jag med vikten?

Jag kör styrketräning med hantlar, men när jag gör exempelvis bicep-curls märker jag väldigt stor skillnad på höger och vänster arm. Vikten är lätt för höger men ganska svår för vänster (väldigt stor skillnad på mina armar, jag är extremt högerhänt i allt jag gör, haha).. Hur ska jag göra för att jämna ut det mer? Ska jag ha kvar samma vikt tills vänster "hunnit ikapp" eller ha olika vikt på armarna? Öka ändå och pressa vänstern mer? Vad är bäst att göra? Vill såklart inte få en helt ojämn kropp. 🤐

Annons:
[LadyK]
2014-07-18 00:29
#1

Jag hade kört samma vikter tills vänstern kommer i kapp. Gör det själv då jag inte vill bli snedtränad.

Pauliine
2014-07-18 09:26
#2

Kör med samma vikt men gör ett rep mer med vänstern till exempel (pressa den hårdare). Du ska absolut inte höja på högern för att vänstern känns jobbig.

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

lisa90
2014-07-18 09:42
#3

Jag tror de flesta är liiite starkare i ena sidan av kroppen :) Jag gör så att jag aldrig höjer vikterna förrän "vänstern" är redo. Tycker jag blir jämnare och jämnare, nu pallar oftast högern bara en eller två fler reps än vänstern.

[Tilde]
2014-07-18 09:43
#4

#2 Smart! Kör lika många nu och vänstern blir ganska slut medan högern klarar det fint. Men kan göra lite fler med vänster så borde de så småningom bli lika. :)

Upp till toppen
Annons: