Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 757 ggr
EvelinaS-L
4/16/14, 8:53 PM

"bränna fett" hjälp.

Hej där! 
Jag undrar hur jag ska träna för att bränna fett? 
Vill bränna fett på magen, höfterna och låren. 

Ska jag styrketräna på gymmet eller ska jag konditionsträna? Antar att en blandning av båda är bäst, eller har jag helt fel?

Alltså, jag undrar hur jag ska träna för att på ett effektivt sätt "bränna fett". Vilka övningar som är bäst/hur länge passen ska va osv.

Undrar också över det här med kosten.. Ska man äta innan eller efter träning? Hur långt innan man ska träna kan man äta?

Tacksam för svar! :)

_Kram Evelina
_

Annons:
EvelinaS-L
4/16/14, 8:54 PM
#1

Om nån skulle vilja göra ett träningsschema eller liknande så skulle det vara jättesnällt! 
Har gymkort på actic här i Norrköping :)

_Kram Evelina
_

[lenniiis]
4/16/14, 9:16 PM
#2

Hur mycket vill du träna? 🙂

Finns CXWORX-pass på ditt gym? Det är ju mycket magträning. Bodypump är också bra mot fettförbränningen! Likaså vanlig löpträning som spinning.

Men vad sägs som att konditionsträna (springa på löpband, gå på spinningpass) 3 gånger i veckan, och styrketräna (bodypump, köra själv på maskiner) två? Eller konditionsträna 2 gånger och styrketräna 2? Beror ju på hur mycket du vill träna….

EvelinaS-L
4/16/14, 9:34 PM
#3

#2: Jag vill träna ungefär 5ggr i veckan :) 
Vad är CXWORX-pass?

_Kram Evelina
_

Skogshumblan
4/19/14, 7:18 PM
#4

Raska promenader funkar också. Jag varvar löpning med pw och har fått bort en del kg. Men som sagt, man ska hitta det man trivs med. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Facie
4/20/14, 12:10 AM
#5

Jag kan varmt rekommendera dig att läsa detta inlägg: **http://www.styrkelabbet.se/ga-ner-i-vikt** på styrkelabbet.se, det gav mig alla svar jag vill ha reda på. Sjukt bra och jag har säkert läst om det inlägget fyra-fem gånger!

Pretty wise //

Carvecomp
4/20/14, 3:50 PM
#6

En blandning är såklart bäst men som nybörjare (vilket jag bara antar att du är) så är det onödigt att krångla till det. Det kanske tar ett tag att hitta det du vill träna. Oftast så räcker det med att röra sig och äta rätt och nyttigare för den som är otränad, om du bara vill bli av med lite fett.

Angående Fettförbränning så är det kondition som bränner mest. Du kan springa, cykla eller promenera raskt. Jag rekommenderar minst en timma. Däremot kan du inte välja vart på kroppen du ska bränna fett. Kroppen bränner fett från hela kroppen och det är individuellt hur fettet är fördelat. 

Tränar du styrka så får ju kroppen en bättre form och det är kanske inte fel? Testa dig fram vad du tycker om men ju högre intensitet du har i träningen ju mer förbränner kroppen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: